י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

המסע להצלת עולם התורה

משלחת גבירים שהגיעה לביקור חיזוק בארץ ישראל, הציעו לגדולי ישראל: מסע מיוחד לארצות הברית למען הצלת עולם התורה. גדולי ישראל לא שללו, ובימים אלו מתחילה התארגנות לנסיעה • פרסום ראשון

הגראי''ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי
הגראי''ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי

ביום ג' השבוע, הגיעה קבוצת נגידים מארה"ב לביקור בזק בארץ הקודש. הגבירים הגיעו לביקור חיזוק בארץ ובבתי גדולי ישראל. המסע כולו אורגן על ידי הרש"ב סורוצקין, העומד בראש רשת הכוללים 'עטרת שלמה', הנמצאת אף היא במצוקה תקציבית קשה.

במסגרת הביקור הגיעו הגבירים למעונם של הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י ליפקוביץ, הגר"ח קנייבסקי, הגר"ג אדלשטיין והאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא.

גדולי ישראל, שקיבלו את המשלחת בחום רב, ביקשו מהם לעזור להחזיק את עולם התורה הנמצא במצב קשה מאוד. הם הסבירו למשלחת את גודל הזכות שיש למי שמחזיק תורה, והבטיחו לכל מי שיעזור, שיראה הצלחה בכל מעשה ידיו.

הגראי"ל שטיינמן אמר לגבירים: "מי שייתן מעשר לא יפסיד, אלו שהפסידו לא נתנו מעשר. לא שייך שמי שנותן מעשרות יינזק".

הגר"ג אדלשטיין אמר: "בכדי להצליח צריך לתת צדקה, אבל בהצנע לכת. עדיף לא לתת פרסום לצדקה ועל-ידי זה תזכו להצלחה גדולה".

בסבב הביקורים הפילה המשלחת פצצה. הגבירים העלו הצעה לגדולי ישראל, שיבואו לביקור משותף בארצות הניכר. הם הסבירו, שביקור כזה יחולל רעש גדול, ויגרום להתעוררות גדולה אצל כל אנשי חוץ לארץ, שלא יוכלו לראות את גדולי ישראל שטרחו ובאו במיוחד בכדי להציל את עולם התורה, ולא לפתוח את כיסם ולהוזיל ממונם למען הצלת עולם התורה.

גדולי ישראל לא שללו את הרעיון, וחלקם אף הביעו נכונות להצטרף למסע המדובר. בימים הקרובים ימשכו מאמצי השכנוע בבתיהם של גדולי ישראל, זאת בכדי שהיוזמה תצא לפועל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}