י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הסגנות בירושלים: ועכשיו- הפשרה

הבוררים שמונו לפשר במחלוקת על הסגנות בירושלים הגיעו לפשרה: דגה"ת- רוטציה ראשונה, אגו"י- קדנציה במחוזית. אך ברקע - דיבורים על כריכת הסגנות בביתר בסגנות ירושלים • חשיפה בלעדית

הסכם הפשרה עליו חתומים הבוריים
הסכם הפשרה עליו חתומים הבוריים

התוצאות בירושלים הביאו, כזכור, לחתימת הסכם קואליציני נטול תפקידים מול ראש העיר ניר ברקת. התפקיד הממשי היחיד שקיבלה סיעת 'יהדות התורה' בהסכם, הוא סגנות ראש העיר. מטבע הדברים, על התפקיד יש לא מעט קופצים, ובהסכם שנחתם בין סיעות יהדות התורה התגלעו אי אלו סתירות שגרמו לצדדים ללכת לבוררות, כאפשרות אחרונה לצאת מהמבוי הסתום.

לא נלאה את קהל הקוראים על מה נסובה המחלוקת בין הצדדים. רק הסבר קצר, בהסכם המדובר נראה, לפי טענת אגו"י, כי הסגנות מגיעה ל'אגודת ישראל', ובהסכם הפנימי בתוך אגודת ישראל, התפקיד הבכיר מגיע לסיעת שלומי אמונים, ובעצם למועמדה יוסי דייטש.

מהצד השני טוענת 'דגל התורה', שבהסכם המדובר נכתב כי באם יהיה רק סגן אחד תלך הסגנות לאורי מקלב מטעמי המשך הפנסיה. אנשי דגל טוענים כי גם הפעם יש לפינדרוס המשך פנסיה, ולפיכך הוא צריך לזכות בסגנות. לאחר בדיקה אם יועצים משפטיים התברר כי טענת פינדרוס צודקת, ולמרות חילופי הרשויות, הפנסיה תמשיך להיצבר.

למרות שלטענת כל הצדדים, המחלוקת היא מי יכהן ראשון בסגנות, אף אחד לא מסכים לוותר. על צד חושש כי הצד השני לא יעמוד בהתחייבותו לקיום הרוטציה - סימן לאמון שרוחשים אנשי הציבור האחד לרעהו.

המחלוקת הלכה לבוררות, ואתמול ניתנה הצעת פשרה ראשונית, המתפרסמת לראשונה באתר 'בחדרי חרדים'.

בהצעה, עליה חתומים הרבנים שמואל נדל, צבי ברוורמן ומרדכי שטרן, נכתב: "אחרי שמיעת הצדדים באר היטב, הצעת הפשרה היא כדלהלן, א. דגל התורה תקבל רוטציה ראשונה בסגנות ראש העיר. ב. אגודת ישראל תקבל את החברות בוועדה המחוזית לכל הקדנציה. באם הצדדים יסכימו, יוציא בית הדין פסק דין ברוח זו, באם לא יסכימו, יוציא בית הדין פסק דין".

ההסכם בירושלים לפיו יקבל שטרית את הסגנות בביתרצילום: ההסכם בירושלים לפיו יקבל שטרית את הסגנות בביתר
ההסכם בירושלים לפיו יקבל שטרית את הסגנות בביתר

הצעת הבוררות הזאת, שנראית כמוסכמת על כל הצדדים, נתקלת בבעיה.

כזכור, פנדרוס כיהן כסגן ראש עיריית ביתר. לאחר עזיבתו את העיר הבטיח רובינשטיין למנות סגן אחר מטעם 'דגל התורה'. בבחירות פנימיות שנערכו בסניף 'דגל התורה' בביתר, נבחר יוסי שטרית כמועמד הסיעה לסגנות. למרות אי אלו טענות שעלו לאחר בחירת שטרית עומד הסניף המקומי איתן בדעתו, שהמועמד היחיד הוא שטרית ואין בלתו.

בתרגילי התחמקות שונים, הצליח רובינשטיין לדחות את מינוי שטרית לסגנות. הטענה הרשמית היא בעיות תקציביות. אך מאחורי הקלעים קיבל רובינשטין הוראה מהבוס פרוש לחכות עם המינוי עד להתבהרות המצב הפוליטי.

בשיחות הפשרה על הסגנות בירושלים העלה פינדרוס את ההצעה: 'דגל' תוותר על הרוטציה הראשונה בירושלים, תמורת מינוי מידי של שטרית לסגנות.

יהושע פולק מגיב ואומר כי עיריית ביתר נמצאת תחת פיקוח של חשב מלווה, ואי אפשר להוסיף כעת סגן בשכר. פולק הציע לתת תואר הסגנות כבר עכשיו, ואת השכר עוד 8 חודשיים, כשתסתיים בדיקת המלווה. ההצעה נשקלת בסניף 'דגל התורה', ושוב ירושלים וביתר משמשות ככדור ג'ובים בידי נציגנו המסורים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}