י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אוטובוס התהפך: 26 הרוגים

אוטובוס שהוביל תיירים מסן פטרבורג שברוסיה התהפך לתוך ואדי, סמוך לבסיס עובדה בכביש אילת-מצפה רמון. מוקד מידע הוקם בביהכנ"ס הגדול בסן פטרבורג. הנהג והמדריך ישראליים- פצועים

זירת האירוע ליד אילת
זירת האירוע ליד אילת

אחד האסונות הקשים בתחבורה הציבורית בישראל: לפחות 20 איש נהרגו ועוד 30 נפצעו - חלקם קשה - כאשר אוטובוס פרטי, שהסיע תיירים לנמל התעופה עובדה, התהפך בצהריים (ג') לתהום בכביש 12, כשלושה קילומטרים צפונית לאילת.

מד"א הכריז על אירוע רב נפגעים ולמקום הוזעקו כוחות הצלה רבים - 20 אמבולנסים ושלושה מסוקים - בהם מסוק יסעור. 12 מהפצועים פונו לבית החולים יוספטל באילת. מד"א הטיס פרמדיקים לאילת כדי לתגבר את התחנה. במקביל, משרד הבריאות קורא לרופאים ואחיות במרפאות הטראומה שנמצאים בבתי מלון באילת, להתנדב ולסייע בבית החולים יוסטפל באילת.

סמוך לשעה 15:00 התקבל דיווח במשטרה ובמד"א על האוטובוס שהתהפך צפונית לאילת. אנשים בשטח דווחו כי שישה אנשים לכודים בתוך האוטובוס וכ-20 נוספים שוכבים בצד הדרך. על-פי הדיווחים, האוטובוס נסע צפונה לכיוון שדה התעופה בעובדה, אך בשל תרגיל צה"ל באזור הוא נאלץ לשוב על עקבותיו.

מישל אלקסלסי, בעל חברת האוטובוסים מטיילי א' אילת, שהשכירה את האוטובוס לחברת הנסיעות של התיירים, סיפר: "מדובר בתיירים שהגיעו מרוסיה. המראות נוראיים. האוטובוס הפוך בסוף תהום. כוחות צבא ומשטרה פינו פצועים מזירת האירוע. זה אוטובוס שאיבד כנראה את השליטה. אני רואה המון גופות בכל עבר. יש גופות מפוזרות בכל מקום".

ירח טוקר, דובר איחוד הצלה, מסר ל'בחדרי חרדים', כי עשרות פצועים פזורים בכל רחבי ההר, וכי ישנם הרוגים רבים ופצועים אנוש. "החובשים מתמודדים עם חילוץ בתנאי שטח קשים מאוד. הוואדי בעומק 60 מטר והמתנדבים עושים את מלאכתם בכוחות עילאיים".

שגיב אליסף מתנדב 'הצלה גוש דן', מספר ל'בחדרי חרדים': "הגעתי 20 דקות לאחר תחילת האירוע, וראיתי מחזה מזעזע. עשרות גופות ופצועים שכבו במקום. הפצועים זעקו לעזרה, והתנאים הטופגרפיים הקשו מאוד להגיע עליהם.

"מדובר בוואדי בעומק של עשרות מטרים. בעבודה קשה העלינו את כל הפצועים. כעת האירוע נגמר. אני ספרתי 22 הרוגים. ככל הידוע לי, מדובר בתיירים לא יהודים מסן פטרבורג ברוסיה".

ראש הקהילה היהודית בסן פטרבורג אומר שככל הנראה יש בין הנפגעים גם יהודים. בבית הכנסת הגדול בעיר פתחו חדר מצב, המאויש על ידי אנשי חב"ד, המתעדכן און ליין על ידי משרד החוץ.

נהג האוטובוס והמדריך שליווה את הקבוצה הינם יהודים. הם נפצעו בתאונה, עדיין אינו ברור. ומצבם
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}