י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מיהם "מרנן ורבנן" של 'יתד נאמן'?

בכתבה שפורסמה ב'יתד' נגד ארגונו של הראשל"צ הגר"ש עמאר נכתב: "מרנן ורבנן מתנגדים בנחרצות לארגון". מקורב לגדולי ישראל: "לא בידיעתנו". אנשי הגר"ש עמאר: "מדובר באינטרסנטים"

ישיבת היסוד של 'מרכז רבני ארץ ישראל'
ישיבת היסוד של 'מרכז רבני ארץ ישראל'

עיתון 'יתד נאמן' יצא הבוקר (ג) בכותרת צעקנית נגד 'מרכז רבני ארץ ישראל'. בכתבה שכותרתה "מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א מתנגדים בנחרצות להקמת ארגון הרבנים החדש 'מרכז רבני ארץ ישראל'", נכתב: "לא מכבר הוקם בישראל, ביוזמתו ובנשיאותו של הרה"ר הספרדי (הכינוי במקור. ש.א) ארגון בשם 'מרכז רבני ארץ ישראל', קיים חשש שיעמיד עצמו לקבוע ולפסוק הלכות והנהגות בכל נושא ועניין, וכיוצ"ב בענינים שונים בהלכה והשקפה".

גם זקני קוראי העיתון לא זוכרים התקפה חריפה מעין זו כנגד מוסד שקיבל את הסכמתם של גדולי הדור. אנשי הארגון שפשפו עיניים בתדהמה, לא הבינו על מה ולמה קמה המהומה.

הגוף המדובר הוקם על-ידי הראשל"צ הגר"ש עמאר, ובו חברים רבנים רבים, אשר שותפים למטרה שלשמה קם האירגון. בכנס היסוד הובהר כי הגוף נועד לסייע לרבנים במהלך עבודתם. בין היתר יטפל הארגון בהלנת שכר, ובמתן אישורים שונים עבור רב שרוצה לבנות בית כנסת או מקווה טהרה. כמו כן ידאג הארגון להעניק יעוץ משפטי וייצוג לרבנים בתביעות שונות ומשונות שנועדו לעכב ולהפריע במהלך עבודתם. אין בכוונת הארגון לטפל בנושאים השקפתיים או הילכתיים, אלא אך ורק להסדיר את הצד הטכני בעבודת הרבנות, בכדי שיוכלו למלא את תפקידם על הצד היותר טוב.

כיוון שכל, אף אחד מהנהלת הארגון לא הבין על מה יצא הקצף.

הגרצילום: הגר
הגר''ש עמאר עם הגר''נ קרליץ

הכתבה התוקפנית, שקיבלה כביכול את גיבוי גדולי ישראל, ובאה להביע את דעתם שאין מקום לארגון שכזה, אינה עומדת במבחן המציאות. בחצרות גדולי ישראל אומרים, כי הם אינם יודעים מי בדיוק הם "מרנן ורבנן גדולי ישראל" שהוזכרו בכתבה.

אחד העסקנים, המקורב לגדולי ישראל, אומר היום ל'בחדרי חרדים': "אין זה סוד ש'יתד' לא משקף את דעתם של גדולי ישראל. ההתקפה הבוטה נגד הרב עמר לא באה לאחר התיעצות עם גדולי ישראל. הזלזול והתוקפנות הם ככל הנראה בעקבות אינטרס אישי של הכתב. אני לא רוצה להאריך, בכדי לא לגרום למהומה, אבל ה'גדולים' מעריכים מאוד את הראשון לציון".

אנשי הרב עמאר זועמים על הפירסום. בתגובה ל'בחדרי חרדים' הם אומרים: "אנחנו יודעים בדיוק מי עומד מאחורי הפרסום. יש אדם שנדחק מהרבנות הראשית, ומנהל ארגון מתחרה שמתסיס נגדנו בבית הגרי"ש אלישיב. אין בכוונתנו להיגרר למלחמת השמצות זולה. כוחנו באחדותנו, ובכך שלמעלה מ-95% מהרבנים הצטרפו לארגון. אני לא מבין איך פרסמו כזאת כתבה, בלי לבקש תגובה מאיתנו. ומה שיותר מסקרן - האם אותו אדם שהשמיץ סיפר לגרי"ש שבבעלותו ארגון מתחרה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}