י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

משרד התחבורה: אין קווי מהדרין חדשים

הרפורמים והסופרת נעמי רגן דרשו מבג"ץ צו ביניים שיאסור הפעלת קווי מהדרין חדשים, עד לסיום עבודת 'ועדת הבדיקה'. השופט רובינשטיין: אין צורך, משרד התחבורה כבר אסר להפעיל קווים חדשים

צילום אילוסטרציה: מנח זרקא
צילום אילוסטרציה: מנח זרקא

בהמשך לעתירה שהגישו הרפורמים והסופרת נעמי רגן כנגד הפעלת קווי מהדרין, הגישו העותרים בקשה כי בג"ץ יתן צו ביניים שיאסור על חברות "אגד" ו"דן" להפעיל קוי מהדרין חדשים, עד לסיום עבודת ועדת הבדיקה שהוקמה, והכרעה סופית בעתירה, וזאת, לטענתם כדי לא לקבוע עובדות בשטח.

השופט אלייקים רובינשטיין טען כי אין צורך בכך, וזאת, כיוון שכבר בשבוע שעבר הודיע מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, יהודה אלבז, לחברות "אגד" ו"דן" כי "עד לקבלת המלצותיה הסופית של הוועדה, אין להפעיל קווים ייעודים חדשים למגזר החרדי, אך ניתן להמשיך בהפעלת קווים קיימים".

בנוסף עדכן משרד התחבורה את בית המשפט, כי בעקבות החלטתו להקים ועדה ציבורית לבדיקת הסדרי הסעה בתחבורה הציבורית, קיימה הוועדה עד כה חמש ישיבות, "בהן נבחנו הזרמים השונים בחברה החרדית, קוי האוטובוס אליהם מתייחסת העתירה ומידת הביקוש לקווים".

כמו כן עדכן משרד התחבורה, כי בעקבות ה"קול קורא" לפניות הציבור לוועדה, שפורסם בעיתונים, התקבלו כ-5,600 פניות, ובדעת הוועדה לזמן חלק מן הפונים, וכן את העותרים, ארגוני נשים, ארגונים הפועלים במגזר החרדי, אנשי דת ואנשי רוח - ורק לאחר מכן תגבש הוועדה את מסקנותיה.

מסקנות הוועדה הציבורית צפויות להתפרסם בתוך כשלשה חודשים, ואחריה יתן בג"ץ פסק דין סופי בעניין קווי המהדרין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}