י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

היסטוריה או שיפור עמדות?

האם תרוץ 'דגל התורה' יחד עם ש"ס? לפי גורמים ב'דגל': "הגראי"ל שטיינמן נוטה לרוץ בנפרד, אפילו עם ש"ס". בש"ס מגיבים: "שמענו, נבדוק אם מתאים לנו". ובגור? מלגלגים על הספין

מחוזרים. אלי ישי על רקע תמונת הגר"ע יוסף. צילום: פלאש90
מחוזרים. אלי ישי על רקע תמונת הגר"ע יוסף. צילום: פלאש90

בראש חודש טבת, 28 בדצמבר למניינם, זה ייגמר. הספינים, החשיפות, האופציות, הקונסטלציות, ייגמרו ביום הגשת הרשימות. עד אז צפויים לנו אין-סוף שמועות, ההערכות, ואפשרויות הזויות להרכבי הרשימות לקראת הבחירות לכנסת ה-19.

המערכת הפוליטית סוערת, יד כולם בכל, וכל האפשרויות עולות. ככה זה כשכל הצדדים מנסים לשפר עמדות, רגע לפני הגשת הרשימות.

המפלגה שרצה תחת הטיקט 'יהדות התורה המאוחדת', נראית כעת מפולגת יותר מאי-פעם. סך הדעות המושמעות בתוך המפלגה גדול בהרבה מספר הנציגים, ובמצב הנוכחי נראה שהמפלגה תגיע לקו הגמר מוכה וחבולה. ובעיקר מפולגת.

יש שלוקחים את המצב שנוצר בתוך הסיעה צעד אחד קדימה. גורמים בכירים בסיעת 'דגל התורה' אומרים היום לאתר 'בחדרי חרדים': "נכון להיום כל האופציות פתוחות. הגראי"ל שטינמן שוקל ריצה בנפרד או לחילופין ריצה משותפת עם סיעת ש"ס. הגראי"ל אינו מרוצה בלשון המעטה מהמצב הנוכחי בסיעת 'יהדות התורה' ונטיית ליבו היא לפרק את החבילה וללכת בנפרד".

גורם בכיר בש"ס, המקורב לאלי ישי אומר: "גם אני שמעתי מבכירים ב'דגל התורה' שהם מעוניינים להצטרף לש"ס, זה שיש התעניינות מצידם לא מחייב אותנו. אנחנו נבדוק את הדברים, ונבדוק אם זה מתאים לאינטרס שלנו".

בגור מגיבים בלגלוג ליוזמה שכזאת, ומזכירים נשכחות: "לפני מספר שנים האדמו"ר מגור רצה להקים בלוק טכני יחד עם ש"ס, ואנשי 'דגל' התנגדו, אפילו שהיה מדובר בדבר טכני לחלוטין. אז עכשיו הם ירוצו ביחד? נו נו. לגופו של עניין, באם היוזמה תצא לפועל, אנחנו מאחלים להם הצלחה רבה, וככל הנראה ש"ס מסכימה לתת להם את המקום והנציג הראשון, אז שיהיה להם בהצלחה בתפקידים החדשים".

ב'שלומי אמונים' יבחנו את המצב לגופו של עניין: "מאיר פרוש רואה את 'אגודת ישראל' כביתו", אומר אחד ממקורביו. "ואת הבית לא עוזבים. במקרה שהבית ייחרב, שזה אומר שלא ייתנו את הייצוג המגיע לנו (מקום 3), או אז נחפש בית אחר. כמובן, שאם דגל תרוץ עם ש"ס, המעמד שלנו בתוך 'אגודת ישראל' ייגדל משמעותית, ואנחנו נדרוש ייצוג בעיתון 'המודיע', למרות עיתון 'המבשר' שאמור לצאת בימים הקרובים, נדרוש את המשך ישיבות מועצת גדולי התורה, ונדרוש אולי את המקום הראשון, הכל לפי העניין".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}