י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מי יזכה ברבנות ירושלים?

מסתמן: חוגים רחבים ביהדות התורה תומכים במועמדותו של הרב משה חיים לאו מנתניה. אדמו"רים ורבנים חתמו על מכתב תמיכה נלהב למען בחירתו. הערכה: גם החוגים הדתיים-לאומיים יתמכו במועמדותו

אישיות תורנית מיוחדת.  הרב משה חיים לאו. צילום: עיתון 'השבת בנתניה'
אישיות תורנית מיוחדת. הרב משה חיים לאו. צילום: עיתון 'השבת בנתניה'

בעוד מטות המועמדים השונים ריכזו מאמצי יח"צ בכלי התקשורת, כדי להריץ את מועמדם, עשתה בשבועות האחרונים משפחת לאו עבודת שטח שקטה מאחורי הקלעים, במטרה להציב את בן המשפחה, הגאון רבי משה חיים לאו מנתניה, כמועמד בעל סיכויים לרבה הראשי של ירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים האחרונים חתמו כמה מגדולי האדמו"רים וחשובי הרבנים על מכתב נלהב, הפונה אל ראשי יהדות התורה בירושלים, לפעול למען בחירתו של הרב לאו.

בין אלו שכבר חתמו על המכתב נימנים האדמו"ר מצאנז, האדמו"ר מסערט ויזניץ, והרה"צ רבי ישראל הגר.

כפי שמסתמן כעת, גם בבית הגרי"ש אלישיב נוטים לתמוך ברב משה חיים לאו.

הרב משה חיים לאו הינו בוגר ישיבת 'קול תורה' הליטאית, ומוכר היטב ומוערך בציבור זה. גם הגרי"ש מעריכו כדמות תורנית שיראתו קודמת לחכמתו ורואה בו מי שיוכל להקדיש את כל עיתותיו למען קדושתה וצביונה הרוחני של ירושלים.

לפי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', עומדים גם האדמו"רים מגור, בעלזא ובויאן לחתום על מכתב התמיכה.

לפי הלך רוח זה דומה כי בניגוד לפילוג הקשה שאפיין את ירושלים בבחירות לראשות העיר, לפחות בבחירת הרב הראשי לירושלים, תהיה תמימות דעים בקרב חוגי יהדות התורה.

הציבור הדתי לאומי - שלתמיכתו תהיה משקל מכריע - עדיין לא אמר את מילתו האחרונה. נכון לעכשיו מתכוונים עסקני הציבור הדתי לאומי להציב מועמד משלהם ולרוץ עם מועמדות זו עד הסוף. אולם אנשי הרב לאו מאמינים, כי בעקבות קשריו החמים של הרב עם חוגי הציבור הדתי לאומי והאימון לו הוא זוכה גם בחוגים אלו, כמו גם קשריו של אביו הגאון רבי ישראל מאיר לאו, יעניקו בסופו של דבר גם חוגים אלו את תמיכתם במועמדותו וישתפו עימו פעולה.

הרב משה חיים לאו הינו בנו בכורו של הרב הראשי לתל אביב יפו, רבי ישראל מאיר לאו. הוא ידוע כבעל אישיות תורנית מיוחדת ובעל מידות והליכות נאצלות, המרביץ תורה בכולל חשוב בנתניה ומורה בה הוראה לרבים.

הרב לאו מוסר מדי שבוע, לקראת כניסת השבת, שיחה על פרשת השבוע ברדיו 'קול חי'.

מי שאבדו סיכויים לזכות בתפקיד, למרות שחשק בו מאוד, הוא הגאון רבי יוסף אפרתי, שבימים אלו מתבצע תחקיר מקיף על מערכת הכשרות שבבעלותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}