י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

התקבל רישיון קבורה לפעוטה מרכסים

בעקבות פסיקת הגר"ש ואזנר, הגיעו אנשי זק"א לסיכום עם אנשי משרד הבריאות: גופת הפעוטה, בת למשפחה חרדית שנפלה בביתה ונפטרה, לא נותחה - התבצעו צילומי רנטגן בלבד. ההלוויה נערכה ברכסים

התקבל רישיון קבורה לפעוטה מרכסים
מנח זרקא

בשעות הערב של יום ב', ולאחר מו"מ ממושך עם ד"ר לב מבית החולים רמב"ם בחיפה, הגיעו אנשי זק"א לסיכום עם אנשי משרד הבריאות: גופת הפעוטה מרכסים שנפטרה אמש, לא תנותח ואנשי בית החולים יבצעו צילומי רנטגן בלבד.

לאחר שבית החולים ביצע את הצילומים, התקבל רישיון הקבורה, וגופת הפעוטה שוחררה לקבורה.

הלוויתה נערכה בשעה 22:00, ברכסים.

במהלך כל היום נאבקו אנשי זק"א - ובראשם קמב"ץ זק"א צפון חזקי פרקש, שעסק במשך כל הלילה והיום בהשגת המסמכים והאישורים - נגד ניתוח הגופה, זאת לאחר שמשרד הבריאות בחיפה החליט שלא להעניק רישיון קבורה לפעוטה שנפטרה, והודיע על כוונתו לפנות לבג"ץ, למרות פסיקת בית משפט השלום לוותר על הנתיחה. לטענת אנשי משרד הבריאות, מדובר בפעוטה והיות וקיים חשד למגיפה, לא יאפשרו קבורה ללא נתיחה.

מנהל המחלקה המשפטית של זק"א, מיכאל גוטווין, אומר בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים', כי בהתייעצות שקיים אצל הגר"ש וואנזר, התקבלה ההנחיה להגיע לסיכומים עם אנשי בית החולים, כמה שיותר מהר, בתנאי שלא ינתחו את הגופה.

האסון ברכסים התרחש לאחר שילדה כבת שנתיים בת למשפחה חרדית, המתגוררת ברחוב האירוסים בעיר, נפלה על הארץ ונחבטה בראשה. הוריה קיבלו ממד"א הנחיה בטלפון כיצד לבצע בה החייאה, כשבמקביל יצאו אנשי מד"א אל בית המשפחה. אנשי מד"א שהגיעו אל הזירה בתוך דקות ספורות ניסו במשך זמן רב לבצע החייאה, אך למרבה הצער נאלץ רופא של מד"א לקבוע את מותה של הפעוטה.

מתנדבי זק"א שהגיעו לזירה ביקשו לשחרר את גופת הפעוטה לקבורה, אלא שקצין המשטרה הודיע כי הם מבקשים לבצע נתיחה, ולצורך כך פנתה המשטרה אל בית המשפט.

מנהל המחלקה המשפטית של זק"א, מיכאל גוטויין, אמר בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים': "אמש המשטרה התעקשה על נתיחה. המחלקה המשפטית של זק"א ניסתה להשיג שופט תורן, כדי שישחרר את הגופה, אך ללא הצלחה.

"הבוקר התקיים דיון בבית משפט השלום בחיפה. המשטרה הגישה בקשה, אולם עו"ד ישראל שלומאי, מתנדב זק"א בחיפה ונציג המשפחה, שכנע את השופטת כי אין מקום לעצם הבקשה - והגופה שוחררה לקבורה.

"עו"ד שלומאי טען שישנו סעיף בחוק, כי כאשר יש יסוד סביר לחשד שמותו של אדם נגרם בעבירה, רשלנות או הזנחה ניתן לנתח. במקרה זה לא היה אף אחד מחשדות אלו. מדובר במשפחה מן המניין. מתרחשות נפילות ואין סימני אלימות ולכן אין עילה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}