י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אסון בירושלים: נשרפה בביתה מנרות שבת

רחל מליחי ז"ל נשרפה למוות בליל שבת. מחקירה ראשונית עולה: השריפה פרצה כתוצאה מנרות השבת שנפלו. מתנדב זק"א ל'בחדרי חרדים': "לקחנו אותה ברגל לבית ההלויות 'שמגר'"

כיבוי שריפה. תמונת אילוסטרציה
כיבוי שריפה. תמונת אילוסטרציה

רחל מליחי ז"ל, אשה נכה, בשנות ה-60 לחייה, נספתה בליל שבת בשריפה שפרצה בדירתה ברחוב דוד ילין 26בירושלים. צוותי מד"א וכיבוי אש שהוזעקו למקום, חילצו את האשה במצב אנוש, אך היא נפטרה מפצעיה כעבור זמן קצר.

בעלה של האשה היה עדיין בבית הכנסת בעת שפרצה הדליקה, ושכנים היו אלה שדיווחו כי הדירה עולה הלהבות. מחקירה ראשונית עולה, כי השריפה פרצה עקב נפילת נרות השבת, ועקב נכותה, לא התאפשר לה להרים את הנרות, שגרמו לשריפה בבית.

מתנדב זק"א שטיפל באירוע הקשה, סיפר ל'בחדרי חרדים': "בליל שבת חזרתי מבית הכנסת, והתחלתי בסעודת ליל שבת. לאחר כחצי שעה אני שומע דפיקות על דלת ביתי. בדלת עמדו מספר אנשים שביקשו ממני להתלוות עליהם להפגנה נגד נתיחת גופה. עזבתי את משפחתי באמצע הסעודה, והלכתי למקום האירוע.

"כשבאתי לזירה זיהיתי את הקצין התורן המוכר לי מאירועי זק"א, ניגשתי אליו ושאלתי, אם אכן רוצים לנתח. הוא אמר לי שאין להם שום עניין לנתח את הגופה, ואנחנו יכולים לקחת את הגופה.

"לאחר מספר דקות הגיע למקום בנצי אוירוינג, מפקד זק"א ירושלים. בנצי הגיע לאחר התייעצות עם רב, ונאמר לו כי עדיף לקחת את המנוחה לבית ההלוויות, מאשר שהמשטרה תפנה את הגופה, זאת בתנאי שיהיה עליה ככר לחם. בנצי אורינג, יחד איתי, ועוד מספר מתנדבים לקחנו את המנוחה רגלית לבית ההלוויות שמגר".

ההלוויה תצא ב11 מבית ההספד בגבעת שאול להר המנוחות

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}