י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אחד מראשי יהדות תימן נרצח ביריות

זעזוע בתימן: משה נהרי הי"ד, מורה ב'חדר' של העיר ריידה, נרצח בפתח ביתו. הרוצח שביצע בו וידוא הריגה, הסגיר עצמו למשטרה. על פי הערכות, ביצע את המעשה על רקע לאומני

משה נהרי הי"ד
משה נהרי הי"ד


זעזוע ותדהמה בקרב יהודי תימן: משה נהרי, אחד מראשי הקהילה הקטנה וממקורבי חסידות סאטמר בתימן, נרצח אתמול (ה) בבוקר בעיירת מגוריו ריידה. הרוצח הסגיר את עצמו מיד לאחר שביצע את המעשה, ועל פי ההערכות, הוא פעל על רקע לאומני. הקורבן, משה נהרי הי"ד, בן 35 במותו, הותיר אחריו אישה ותשעה יתומים.

"הוא היה אדם אופטימי ושמח, שלא הסתיר את יהדותו‭,"‬ סיפר אחד מידידיו של נהרי. "על דלת ביתו תלה מגן דוד, והוא התגורר ליד בית העלמין היהודי. זה כנראה היה בעוכריו‭."‬

הרצח אירע סמוך לשעה תשע בבוקר, כשנהרי יצא מביתו כדי לקחת את אמו לקניות בשוק. בעת שהיה בדרכו למכונית, שניצבה בחניה פרטית ליד הבית, התקרב אליו אלמוני מאחור וירה בו שתי יריות. לאחר שנפל, ביצע בו וידוא הריגה וירה שני קליעים נוספים בלבו. מיד לאחר מכן נותר הרוצח בזירה, הודה במעשה בפני עוברים ושבים, וחיכה לבוא המשטרה.

הפיגוע נטע חרדה רבה בקהילת היהודים הקטנה, שאינה רגילה לאיומים כאלה מצד האוכלוסייה המקומית. הקהילה, המונה 300 נפש לפחות, משולבת היטב במרקם החיים בתימן, וזוכה להגנה מהשלטונות.

נהרי היה פעיל מאוד בקרב יהודי העיירה ריידה, ומוכר על ידי בני הקהילה בתימן ומחוצה לה. במקצועו היה שוחט ומשגיח כשרות, עיסוקים שרכש מחסידי סאטמר, בקרבם התגורר תקופה קצרה בניו־יורק.

בנוסף לכך, הקים בית כנסת ליד ביתו, השוכן במרכז העיר. בבית הכנסת הקטן הפעיל נהרי "חדר‭,"‬ שבו לימד ילדים תורה ומקצועות בסיסיים. הוא הרבה לדאוג לבני הקהילה בדרכים שונות, בהן מתן בסתר וגיוס תרומות מקהילות יהודים בעולם. לבית הכנסת שלו הביא ספרי תורה ומגילות אסתר שרכש בחו"ל. העברית שפיו היתה קולחת, והוא תיבל אותה במילים מערבית ומיידיש, שרכש מאנשי סאטמר.

"הוא הקים את בית הספר כי רצה להעניק לילדים חינוך יהודי תימני. היו לו גם חברים מוסלמים רבים, שהגיעו מדי ערב לביתו ולעסו עמו גת", מספר חבר של נהרי הי"ד‬. נהרי ביקר כמה פעמים בישראל, שבה חיים קרובי משפחתו, אולם החליט להישאר במולדתו. "הוא ראה עתיד לחיים יהודיים בתימן אפילו שהיו לו אפשרויות לעלות לישראל או להשתקע בארצות־הברית‭."‬

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}