י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הגראי"ל: חובתינו להרבות אחדות

מדוע סירב הגראי"ל שטיינמן לשאת דברים בבית מדרשו של הגרש"א שטרן על קדושי מומביי? • וגם: כנס אחדות ענק יתקיים ב'יד אליהו' תחת הכותרת 'שלושים לקדושים' • כל הפרטים

הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מגור
הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מגור



השבוע הגיע הגרש"א שטרן, רב מערב ב"ב אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן, בכדי לבקש ממנו לשאת דברי חיזוק והתעוררות בבית מדרשו על נרצחי וקדושי מומביי.

הגראי"ל שטיינמן השיב כי הוא מעוניין לחזק ולעורר על המצב הקשה השורר בעולם היהודי בכלל ובעולם התורה בפרט, אבל לא יעשה זאת כעת. הגראי"ל נימק את דבריו: "צריך לעורר ולחזק, חובתינו לקדש שם שמים ולהרבות אחדות בכלל ישראל. מה שהיה לאחרונה בירושלים גרם לחילול ה' שחמור יותר מעבודה זרה".

הגראי"ל המשיך ואמר, כי יחד עם זאת, במצב הציבורי השורר ברחוב כיום, עלולים להפוך את דבריו לאמירה נגד חסידות מסוימת, ובשעות קשות אלו צריכים להתאחד כולם יחד, וודאי שלא ייצא אפילו ברמז דברים נגד חסידות כלשהי, בפרט חסידות שהוא מאוד מעריך, וחלילה לו לגרום לאמירה שעלולה להתפרש בעקיפין כאמירה נגדה. על כן הוא מנוע מלדבר כעת, ויחכה לעת שלום ואחווה בציבור החרדי.



הלווית הרב גבריאל ורבקי הולצברג היצילום: הלווית הרב גבריאל ורבקי הולצברג הי
הלווית הרב גבריאל ורבקי הולצברג הי''ד


כנס אחדות ענק- 'שלושים לקדושים'


בתוך כך, משלחת רבני וראשי חב"ד עורכת בימים אלו ביקורים בבתיהם של רבנים ואדמו"רים, כדי להזמינם לכינוס ענק שיערך, תחת הכותרת 'שלושים לקדושים' ב'שלושים' להירצחם של הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד, הרב אריה לייבוש טייטלבאום הי"ד, הרב בן-ציון קרומן הי"ד, הגב' יוכבד אורפז הי"ד והגב' נורמה רבינוביץ הי"ד.

בעצרת צפויים להשתתף אדמו"רים, רבנים והמוני בית ישראל, מכל החוגים והעדות.

כחלק מהביקורים, ביקרו חברי המשלחת גם בביתו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, שחתנו נהרג בהתקפה על בית חב"ד במומביי. האדמו"ר הביע את ברכתו והסכמתו להשתתף ואף לנאום בעצרת. גם גאב"ד מאקאווא יהיה בין הנואמים.

המשלחת של חסידי חב"ד הגיעה אמש (ד) גם לביתו של האדמו"ר מגור.

חברי המשלחת לבתי האדמורי"ם הם המרא דאתרא של כפר חב"ד הגרמ"ש שמואל אשכנזי, יו"ר צעירי אגודת חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, ואיש העסקים חיים יעקב ליבוביץ'.

כזכור, כפי שדווח לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', נפגש האדמו"ר מגור בשבוע שעבר, לשיחה ממושכת עם האחראי על מערך השלוחים של חב"ד בעולם, הרב משה קוטלרסקי. במהלך הפגישה אמר האדמו"ר מגור לרב קוטלרסקי: "הנסתרות לה' אלוקינו. איננו מבינים על מה ולמה אירע אסון כה נורא, אך חייבים להמשיך את הפעילות ביתר שאת".

מעורבתו של האדמו"ר מגור החלה עוד ביום בו הובאו ארונות הקדושים לקבורה. בצעד נדיר ולא שיגרתי יצא האדמו"ר באופן אישי לנתב"ג, כדי לקבל את הארונות, נכח במקום דקות ארוכות ושוחח עם בני המשפחה. כמו כן, במהלך הלוויה, הורה האדמו"ר לכל ילדי תלמודי התורה והמוסדות של חסידות גור, להגיע ולהשתתף להלוויות הקדושים.

עצרת "שלושים לקדושים" תערך, ככל הנראה, בהיכל 'יד אליהו', בו התקיימו אירועים חרדיים בסדר גודל דומה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}