י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הכותל: סחיטת כספי צדקה

במשטרת הבירה חוקרים ארבעה גברים החשודים שסחטו קבצנים בכותל המערבי. הפרשה התגלתה לאחר הפעלת חוקר סמוי בקרב הקבצנים. השופט:" מוקדי הפשע לא פסחו גם על הכותל המערבי שכה קדוש לכולנו"

הכותל המערבי. איומים על קבצנים
הכותל המערבי. איומים על קבצנים

לאן באמת הולכים כספי התרומות לקבצנים בכותל המערבי? אם תשאלו את משטרת הבירה - לפחות חלק מהסכומים עשו את דרכם בתקופה האחרונה לגורמים מפוקפקים.

בית משפט השלום בירושלים האריך בצהריים (יום ב') את מעצרם של שלושה גברים, החשודים שסחטו קבצנים באתר הקדוש ואיימו עליהם. החשודים ישהו במעצר עוד חמישה ימים.

הפרשה נחשפה בעקבות פעילותו של סוכן סמוי ברחבת הכותל, שנשלח בידי מרחב דוד של משטרת ירושלים. האיש חשף את פעילותה של רשת שבה חברים ארבעה גברים דתיים, שעל פי החשד הפעילו משטר אימים בכותל, סחטו קבצנים בהיקף של עשרות אלפי שקלים ואיימו עליהם. בחלק מהמקרים נחשד כי חברי הכנופייה אף תקפו את הקבצנים.

חוקרי המשטרה עצרו אתמול את שלושת החשודים - וממשיכים לחפש אחר החשוד הרביעי בפרשה.

במשטרה הסבירו כי הפעלת הסוכן נועדה בין היתר למנוע את המשך תופעת הקבצנות ברחבת הכותל, דבר האסור על פי חוק. בהחלטתו כתב השופט: "לדאבון לב, מסתבר על פי חומר החקירה הכולל בין היתר מידע מודיעיני סודי, כי מוקדי הפשע לא פסחו גם על הכותל המערבי שכה קדוש לכולנו".

עוד כתב השופט: "ניתן לקבוע כי קיים מעבר לחשד סביר שהמשיבים ביצעו את העבירות המיוחסות להם". החקירה בפרשה נמשכת.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}