י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

קול 'מבשר' ואומר

אנשי פרוש מכריזים: "בחודש הקרוב 'המבשר' ייצא לאור". אבל ההכרזה לא גורמת להתרגשות רבה בקרב המתחרים: "אין לעיתון סיכוי. לא יהיה לו לא כסף ולא כתבים". אנשי פרוש: "נחיה ונראה"

פרוש קורא 'המודיע'. היסטוריה?
פרוש קורא 'המודיע'. היסטוריה?



האם אנו שומעים את משק כנפי ההיסטוריה או שמא אלו רעשים קלים של היסטריה, שתיגמר בקול ענות חלושה.

תלוי את מי שואלים.

ההפסד של ח"כ מאיר פרוש במרוץ לראשות עיריית ירושלים, הוציא הרבה דם רע לרחובות. המחלוקות, שדומה היה שהן נחלת העבר, התחדשו ואף התחזקו. להט המחלוקת, חזר ובגדול. היצריות שהוטמנה בשנים האחרונות במרתפי הנפש, הפכה עם הזמן למפלצת אימתנית, ואת תוצאות ההרס של אותה מפלצת ראינו כולנו בבחירות האחרונות.

לאחר ליקוק הפצעים הציבורי והאישי, החליט מאיר פרוש, בעצת יועציו, להחזיר מלחמה. "תאמר די לרדיפה", אמרו לו אנשי המטה האסטרטגי - אותם אנשי מטה שכשלו כשלון חרוץ בהבאת התוצאה הרצויה במערכת הבחירות. מאיר פרוש סבר, וקיבל.

לטענת אנשי פרוש, חלק גדול מההפסד בירושלים קשור לעיתון 'המודיע', בו לא זכה המועמד לסיקור ראוי. אך טבעי הוא, אמרו, להתחיל את מסע הנקמה בעיתון חדש. "אנחנו נראה להם מה זה, נראה מה יגידו אחרי שנשבור את 'המודיע'", אמרו אנשי פרוש לכל אוזן פנויה.

אמרו - ויצאו לחוצות הערים החרדיות, להחתים מנויים לעיתון חדש שיקום. פתיחת עיתון חדש משמעו חיסול הסיכוי לשלום בציבור החרדי. משמעו שהציבור המפולג בלאו הכי לקבוצות ותתי קבוצות, יתפלג לעוד קבוצה. שלום- אאוט. מלחמה- אין. זהו המסר של אנשי פרוש.

אבל, כידוע, מלחמה עולה כסף. ובמקרה דנן הרבה כסף.

מנהל אחד השבועונים החרדיים עמו שוחחנו אומר, כי "כדי להוציא עיתון יומי מתחרה, יש לגייס תחילה, עוד לפני הוצאתו לאור, ארבעה מיליון דולר וכ-4000 מנויים. באגף המערכת דרוש לעיתון המבקש להתחרות ב'המודיע', לפחות חמישה-שישה עורכים מנוסים ו-15 כתבים טובים".

אנשי פרוש, מצידם, מודעים לבעיות העומדות בפניהם. לטענתם, הם אינם נרתעים וכי "הפעם נלך עד הסוף". שמו של העיתון כבר נקבע 'המבשר'.

אחד מיוזמי העיתון, אומר בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים': "הכל כבר סגור. יש לנו עורך, חוזה עם בית דפוס, ומוקמת מערכת בימים אלו. אנשי השיווק יסתובבו החל משבוע הבא בין משרדי הפרסום עם רשימות של אלפי המנויים, בחודש הקרוב אנחנו עולים לאוויר".

יש לכם כתבים?

"יש לנו כבר מספר כתבים. אין ספק שתקדים 'יום חדש' משפיע לרעה על היכולת לגייס כתבים. מפחדים לבוא למקום חדש. אבל אני מאמין שבימים הקרובים הכל ייסגר".

•מי העורך והכתבים?

"לא יכול לומר".

• מדוע?

"אין זה סוד שברגע שייחשפו האנשים שיעבדו בעיתון, הם יהיו נתונים למסע הפחדות ואיומים על ידי גורמים ידועים בציבור. לאחר שהעיתון יוקם ויהיו רבנים שיעמדו מאחוריו, יהיה להם גיבוי, וכולם יידעו מה השמות".

יצוין, כי כתבי אתר 'בחדרי חרדים' שוחחו עם מספר רב של עורכים וכתבים בעיתונות החרדית, בניסיון לברר האם זכו לקבל פניה מאנשיו של פרוש לבוא ולעבוד בעיתון המתוכנן .

כולם השיבו בשלילה.

מתנגדי פרוש טוענים בתוקף: "העיתון הזה, שלא נולד, הוא 'ספין' לקראת הבחירות. רוצים להפעיל לחץ על גור, ופרוש חושב שאם יוציא עיתון, יהיה זה שיפור עמדות לקראת קביעת הרשימות לכנסת. תראו שיום אחרי סגירת הרשימות כל העיתון הזה ייהפך להיסטוריה. אין לו כסף להוציא את העיתון, אין לו מושג לאיזה מהלך הוא הולך. והבעיה הגדולה היא עורכים וכתבים. שום כתב או עורך רציני לא יצטרף לעיתון קיקיוני שייסגר שבועיים אחר הקמתו".



"לא עוד התנשאות על אחר"

ככלי אחרון להוכחת רצינות כוונתם, הוציאו אמש (ד) אנשי העיתון מכתב, עליו חתום ח"כ מאיר פרוש. במכתב, המשגר עקיצות רבות כלפי חסידי גור, נכתב: "ידועים דבריו של אגודאי ישיש: התכונה האמיתית של אגודאי נאמן, היא לדעת להתעלות מעל החוג שלו - כדי לראות שיש גם אחרים בציבור יראי ה', וככל שהוא רשאי, ואף צריך, לשמור על זיקה חזקה לרבותיו - הוא חייב באותו יחס של דרך ארץ, ואף אהבה, לכל הגלריה הרחבה והקדושה של מרנן ורבנן, המעניקים מהשראתם ליהדות החרדית כולה". דברי האגודאי הישיש, מוסברים בשנית לקשיי ההבנה בהמשך המכתב: "לא עוד התנשאות של אחר - על אחרים, המבשר מביא מפנה בשיח החרדי ומפיח רוח חיים".

וכמובן איך אפשר בלי: "בראש 'המבשר' תעמוד וועדה רוחנית, בראשות תלמידי חכמים מובהקים. הצלחת 'המבשר' - היא הצלחת היהדות הנאמנה בארץ ישראל".

גורם בכיר בחסידות גור אומר: "אני לא חושב שזה שווה התייחסות. זה סך הכל עוד כישלון בשרשרת הכישלונות שהולך לנחול מאיר פרוש, על פגיעתו בגדולי ישראל. חבל שהוא מדרדר את הציבור להמשך מחלוקות מיותרות ויקרות".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}