י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

שוטרים חרדיים ב...אשדוד

בלב רובע ז' באשדוד הוקמה תחנת משטרה חרדית, ממנה יוצאות ניידות עם שוטרים חרדיים. האברכים עברו קורסי מטווח בהם למדו להפעיל נשק ועברו טסטים מיוחדים לנהיגה בניידות משטרה • תמונות

בטקס חנוכת 'מרכז שיטור קהילתי' באשדוד
בטקס חנוכת 'מרכז שיטור קהילתי' באשדוד

המחזה שגרם בתחילה לעוברים ושבים באשדוד להרים גבה, הפך להיות חלק מן השגרה בעיר: אברכים חרדיים מסיירים בלילות בנידות משטרה, כשהם לבושים במדי שיטור, מצוידים במכשירי קשר משטרתיים ופועלים בשיתוף פעולה מלא עם היומנאים בתחנת המשטרה בעיר.

מסתבר, כי אותם קציני משטרה שהתעמתו, לפני כשנתיים, עם הציבור החרדי בעיר, בפרשת גופת התינוקת שנחטפה מתחת לאפם מחדר הטהרה בבית העלמין בעיר - שהיה מוקף טבעת שמירה של מאות שוטרים ואנשי מג"ב - הבינו שאת הכוחות האלו הם צריכים בצד שלהם.

בשכונות החרדיות באשדוד, המתפרסות על שלושה אזורים בעיר - ג' ז' וח' - סבלו בשנים האחרונות ממקרים רבים של פריצות ותקיפות, מה שהוביל להקמת משמר אזרחי חרדי. היוזמה נולדה גם מצד קציני משטרת אשדוד וגם מצד ראשי הקהילה החרדית בעיר.

מי שהרים את הכפפה לקידום הפרויקט היה הרב אשר לוי, לשעבר חבר מועצת העיר מטעם אגודת ישראל.

הרב לוי, המתנדב במשטרת ישראל כבר למעלה מ-20 שנה, ריכז את המהלכים, ותיאם בין עיריית אשדוד, משטרת אשדוד ורבני העיר - מהלכים שהובילו להקמת מרכז שיטור קהילתי [מש"ק] פעיל ומאובזר במתחם טיפת חלב שברובע ז' בעיר.

בשבוע שעבר נחנך המבנה, בהשתתפות צמרת משטרת אשדוד, ראש העיר היוצא מר צבי צילקר וראש העיר הנכנס מר יחיאל לסרי, ורבני ועסקני העיר.

כבר בחודשים שקדמו להקמת התחנה החלו לצאת המתנדבים החרדיים לסיורי לילה בשכונות. בשלב הראשוני יצאו הסיורים מתחנת המשטרה בעיר. במשטרת אשדוד ציינו כי כבר בתקופה קצרה זו ניכרת ירידה בפריצות ופשע באזורי הסיורים.

האברכים המתנדבים עברו קורסי מטווח מטעם משטרת אשדוד, בהם למדו להפעיל כלי נשק ועברו טסטים מיוחדים לנהיגה בניידות משטרה.

קציני משטרת אשדוד, המאמינים בשיתוף פעולה זה, ובפרט לאחר שנוכחו לראות בתקופה קצרה את התוצאות המבורכות בשטח, העמידו לרשות המתנדבים מלבד הניידות הקבועות גם רכבי משטרה מוסווים המסיירים גם הם, ומהווים גורם מרתיע לעברייני רכוש ופשע שאינם יודעים מהיכן יצוץ להם לפתע רכב המשטרה.

אז אם הכרנו עד היום את נקודת המפגש של הציבור החרדי עם המשטרה רק בהפגנות ועימותים, הוכיחה העיר אשדוד כי אפשר להפגיש את הצדדים הללו בעשייה מבורכת למען הקהילה ובשיתוף פעולה הדוק.

אחד המתנדבים, אברך חסידי, אומר לנו: "זר כי יצטרף לאחד מניידות הסיורים הללו למשמרת לילה, לא יאמין למשמע אוזניו כשישמע את הקשר המשטרתי. אברכים חרדיים מן השורה מתפקדים כאן במלאכת השיטור ביעילות ובחריצות, פועלים עניינית בעת טיפול באירועים, ומעבירים דיווחים מקצועיים, ממלאים דו"ח אירוע וממשיכים הלאה בסיורם.

"אנו רואים בברור" – אומר המתנדב - "איך שנערי רחוב, שהיו מתגודדים בשולי השכונות החרדיות, עזבו את האזורים הללו בעקבות הסיורים. זה לא נעים לשבת ולבלות כשמדי עשרים דקות מגיחה ניידת משטרה באורות מהבהבים ובוחנת את מעשיך מקרוב. גם אחוז הפריצות ירד משמעותית. האורות המהבהבים במשך הלילה ברחוב ואפילו בחניות שמאחורי הבתים, גרמו לעברייני רכוש לחפש לעצמם כתובות אחרות.

"מה שמעניין זה שבמשטרת אשדוד התרגלו לכוח השיטור הנוסף הפועל לצידם בלילות, והם נעזרים בנידות שיטור אלו גם לקריאות ואירועים בשכונות סמוכות, כאשר הם למדו כי ניתן לסמוך בראש שקט על המתנדבים החרדיים העושים את מלאכת ההתנדבות בכבוד לכל אדם אך ביעילות ובנחרצות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}