י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אדמו"רי גור וויזניץ הגיעו לקבלת ארונות הק'

במעמד שנערך בשדה התעופה עם הגעת ארונות הקדושים הי"ד משתתפים האדמו"ר מגור, האדמו"ר מויזניץ', בני המשפחה, אנשי הרבנות הצבאית, והמשלחת ממוביי • פרסום ראשון

הטקס המרגש. באדיבות: דוברות זק"א
הטקס המרגש. באדיבות: דוברות זק"א

האדמו"ר מגור והאדמו"ר מויזניץ' נמצאים בין מקבלי הפנים במעמד הגעת הארונות לארץ-הקודש.

מאז ששמעו האדמו"רים על האסון הנורא במומביי, פניהם אינם כתמול שלשום והם שרויים בצער, ובאבל של ממש. האדמו"רים החליטו לבוא למעמד, על מנת לחזק את המשפחות, ולהכריז בשער בת רבים שהאסון הוא ציבורי ונחלת הכלל, ולא של אנשים פרטיים.

המטוס של המשלחת נחת כשעל סיפונו בני המשפחה, הילד מוישי והמטפלת סנדרה. מהמטוס ירדו גם אנשי משלחת זק"א שעבדו בימים האחרונים ללא לאות, בתנאים לא תנאים, במסירות נפש של ממש, לעיתים תחת מטחי יריות. מהמטוס ירדו גם אנשי צוות זיהוי פלילי שיצאו להודו.

בתוך כך, נודע כי לקראת השעה 1 בלילה יתכנס בית הדין של 'העדה החרדית' בראשות הגאב"ד הגר"מ שטרנבוך , על מנת לגבות עדות ממתנדבי זק"א, שטיפלו בגופות הנרצחים. זאת בעקבות אי זיהוי וודאי של הקדוש לייביש טייטלבויים זצ"ל.

נציג הממשלה למעמד הוא השר אלי ישי. כמו כן הגיעו להשתתף בטקס: הרב יצחק גרוסמן רבה של מגדל העמק, השר יעקב אדרי, שר הדתות יצחק כהן, ח"כ יעקב ליצמן, והרב קופרברג, יו"ר אגודת ישראל.

במהלך הטקס התרחשה מיני דרמה כשהארונות כוסו בדגלי ישראל, למורת רוחן של חלק מהמשפחות. לאחר עימות קצר סוכם כי הארונות יכוסו בדגלי ישראל ובמרכזם יונח טלית.

מיד לאחר סיום המעמד נסעו הגופות בשיירה של רכבי זק"א לכיוון המכון הפתלוגי אבו כביר. משם ישוחררו הגופות היישר להלוויות ההמוניות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}