י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

פופר מתחתן. ביקש מהגר"ח: פעל לשחרורי

האסיר עמי פופר, שאיבד את אשתו ובנו בתאונת דרכים מזעזעת בשנה שעברה, מתחתן השבוע בשנית. בביקור אצל הגר"ח קנייבסקי, ביקש פופר: "שהרב יפעל שאקבל חנינה" • פרסום ראשון

עמי פופר. שיהיה במזל
עמי פופר. שיהיה במזל

בליל שישי האחרון הגיע האסיר עמי פופר אל מעונו של הגר"ח קנייבסקי, כדי להתברך לקראת נישואיו בשבוע הקרוב.

עמי פופר נחרט בתודעה הציבורית בשנת תש"ן. בפיגוע ירי שביצע הוא הרג שבעה פלשתינים. בית המשפט גזר עלין שבע מאסרי עולם מצטברים ועוד עשרים שנה חופפות. בסוף תקופת כהונתו של עזר וויצמן נקצב עונשו של פופר ל-40 שנה.

במהלך תקופת מאסרו נישא פופר לשרה גולדברג תושבת קנדה, ובעקבותיה, אף חזר בתשובה. לזוג נולדו שלושה ילדים. בשנה שעברה, בתאונה מזעזעת שאירעה בזמן חופשתו של פופר, נהרגו אשתו ובנו. פופר נשאר בכלא, כשבחוץ מחכים לו שני ילדים קטנים.

השבוע, כאמור, מתחתן פופר בשנית. ערב החתונה הגיע פופר אל מעונו של הגר"ח קנייבסקי על מנת לבקש את ברכתו. הגר"ח, שמקרב מאוד את פופר ומשפחתו, בירכו בברכה חמה, שיזכה להקים את ביתו על אדני התורה והיראה, ובברכות מזל טוב חמות.

נאמן ביתו של הגר"ח, הגר"ש קרליץ, סיפר ל'בחדרי חרדים': "הגר"ח מאוד מקרב אותו, ואף התבטא עליו שהוא יהודי מיוחד. הרב פופר זכה לסיים את הש"ס בבית הכלא. לאשתו הקודמת שדחפה אותו ליהדות הבטיח בסיום הש"ס, כי הוא מתכנן לגמור את הש"ס עוד מספר פעמים".

• הוא ביקש מהגר"ח שיפעל בעדו לקבלת חנינה?

"ר' חיים עושה הכל בשביל לעזור לו. אין ספק שצריך לפעול בשבילו לחנינה, יש לו שני ילדים קטנים בבית, וחייבים לעזור לו".

מעדות של מי שנכח בחדר בשעת הביקור עולה, כי פופר ביקש מהגר"ח לשוחח עם הראשל"צ הרב עמאר שיבקש משר המשפטים לפעול לחנינה. פופר סיפר, כי פנו לנשיא שמעון פרס בבקשת חנינה, אך האחרון השיב כי צריך בקשה משר המשפטים, אך השר סירב. לדבריו, באם הראשל"צ יבקש זאת ממנו, ישנם סיכויים טובים שיפעל בנושא.

הגר"ח השיב שאינו מכיר מספיק את הרב עמאר, אך ייעשה מאמצים לפעול בנידון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}