י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

בית שמש: המנדט החמישי בסכנה

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה למשרד הפנים לאפשר לנציגי מפלגת 'חן' בבית שמש לספור שוב את קולות החיילים בעיר. אם יערכו בחירות חוזרות, ו'חן' תעבור את אחוז החסימה, יהדות התורה תאבד את המנדט החמישי

רוקדים בבעלז בית שמש. שמחה מוקדמת?
רוקדים בבעלז בית שמש. שמחה מוקדמת?


בית המשפט המחוזי בירושלים הורה למשרד הפנים לאפשר לנציגי מפלגת חן בבית שמש לספור שנית את קולות החיילים בעיר.

מפלגת חן המאגדת בעיקר תושבים אמריקאיים, זכתה בבחירות בבית שמש ב988 קולות, וחסרו לה כ50 קולות בלבד כדי לעבור את אחוז החסימה.

בפנייתם לבית המשפט טענו כי בתוצאות הבחירות ישנו חשש כבד לאי סדרים וזיופים, וכי בקולות החיילים שנכתבו בכתב יד, ישנו חשד שהמפלגות השונות ניכסו לעצמם קולות אלו, ועל כן בכדי לבסס עתירה, לערוך בחירות חוזרות, הם דורשים לעיין בפתקי ההצבעה.

השופט משה סובל, סבר כי מהנתונים שהובאו לפניו עולה חשד סביר לאי סדרים בספירת קולות החיילים, ועל כן הורה לנציג משרד הפנים, כי בתוך יומיים יאפשר לנציג מפלגת חן, צבי ויליצקי לעיין בפתקי ההצבעה של קולות החיילים והמוגבלים, וכן לעיין בכל פרוטוקולי שאר הקלפיות.

נציג הרשימה וליצקי ביקש אף לעיין ולספור מחדש את פתקי ההצבעה בקלפיות 67 ו68 בעיר, בטענה שבקלפיות אלו קיבלו המפלגות החרדיות 100% מקולות המצביעים, דבר המעלה לפי דבריו חשד לזיופים, השופט סובל דחה את טענתו, וקבע כי הצבעה של 100% למפלגות חרדיות לכשעצמה, אינה מעלה חשד לזיופים.

באם יוגש ערעור, על פי חוק הבחירות, רשאי בית המשפט להורות על עריכת בחירות חוזרות בכל קלפי אשר לדעתו התוצאות אינם נכונות, בשבוע שעבר אף הורה בית המשפט בחיפה, על עריכת בחירות חוזרות בקלפי 12 בטירת הכרמל, וזאת כיון שמתיבת הקלפי הוצאו יותר מעטפות ממספר הבוחרים.

באם יערכו בחירות חוזרות, ורשימת חן תעבור את אחוז החסימה, נראה כי יהדות התורה תאבד את המנדט החמישי שניתן לה בהסכם עודפים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}