י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מנהל ישיבת הנגב פוטר בשל קשר עם הרנטגן

סערה בישיבת הנגב: מנכ"ל הישיבה המיתולוגי, הרב יונה פויפר, קיבל מכתב פיטורין חריף מדודו ראש הישיבה, הגר"י מאיר. הסיבה: קשריו של המנהל עם הרב איפרגן • בלעדי

הגר"י מאיר והרב איפרגן בימים אחרים
הגר"י מאיר והרב איפרגן בימים אחרים

גם בחלוף יותר משבועיים מהבחירות הסוערות שידעה העיר נתיבות - לא שוקטים שם הרוחות. במהלך השבוע האחרון קיבל מנהלה הוותיק והמסור של ישיבת הנגב, הרב יונה פויפר, מכתב פיטורין חריף ומפתיע, שמסיים באחת את מסכת פעילותו רבת השנים למען הישיבה.

במכתב מודיע ראש הישיבה, הגר"י מאיר, לאחיינו המנהל, כי הינו מפוטר באופן מידי, עקב המשך קשריו עם 'הרנטגן', הרב יעקב ישראל איפרגן, למרות המכתב שהוציא נגדו הגר"י מאיר במהלך מערכת הבחירות האחרונות, ושעליו הוחתמו גם כמה מגדולי התורה של 'דגל התורה'.

ידיד של הרב פויפר עימו שוחחנו על ההתפתחות טען בלהט, כי פויפר, שהיה כל השנים בקשרים טובים עם הרב איפרגן, ורחש לו הערכה רבה עקב תרומותיו הרבות לישיבת הנגב, לא יכול היה למחוק קשרים הדוקים אלו, ואת הכרת הטוב המרובה שרחש לרב איפרגן, במחי מערכת בחירות אחת.

"הרב פויפר גם היה משוכנע", טוען ידידו, "שכל המערכה נגד הרב איפרגן לובתה על-ידי עסקנים בעלי אינטרסים, שבעזרת השמצות ורכילויות על חצר הרב איפרגן, יצרו את הקרע הקשה בינו ובין הגר"י מאיר - קרע שהוביל למכתב הידוע נגדו, ולכן לא ראה סיבה להיגרר ולנתק את מסכת ידידותו עם הרב איפרגן".

במכתב הפיטורין החריף, פונה הגר"י מאיר לרב פויפר ללא שום תארים מקדימים.

וכך כתב בתוך הדברים:

"ליונה פויפר הי"ו שלום.

"אני כותב את השורות הבאות בצער.

"לאור קשריך עם איפרגן העושה עצמו רנטגן ולאחר שכבר חתמו כמה גדולים נגדו ואתה המשכת בקשריך עימו למרות הכל, אני מודיע לך כי אין לך מה לבוא יותר לישיבה ואת כל ענייני הישיבה תמסור לר' יעקב צ'ולק, שאותו מיניתי עכשיו לנהל את הישיבה".


ה'רנטגן' מריץ רשימה בנתיבות. ש"ס בלחץ
ה'רנטגן': "כולנו תלמידי מרן הגר"ע"
נתיבות של שנאה


יצוין, כי מפלגת שס"ג שבראשות הגר"י מאיר הצטרפה לקואליציה בנתיבות, בעוד מפלגת 'נתיבות שלום' של הרב איפרגן נותרה מחוץ לקואליציה, עקב העובדה שתמכה במועמד המתחרה של ראש העיר, יחיאל זוהר.

בנתיבות אומרים, כי למרות העובדה שמפלגת שס"ג הצטרפה לקואליציה, היחסים בינם ובין ראש העיר יחיאל זהר אינם זוהרים כשהיו. ראש העיר חש תסכול רב כאשר גילה במוצאי הבחירות כי היה כפסע בין נצחונו לבין הפסדו למועמד המתחרה איל מסיקה, שנתמך על ידי הרב איפרגן. הפער ביניהם עמד על 300 קולות בלבד. זוהר קרא לראשי מפלגת שס"ג בעיר ואמר להם: "צר לי אולם מבחינתי לא סיפקתם את הסחורה".

בדבריו אלו התייחס זוהר לעובדה המתסכלת כי מפלגת שס"ג בעיר קיבלה רק 4 מנדטים מול 5 מנדטים שהיו לה בבחירות הקודמות, ובניגוד לתחזיות לעליה במנדט נוסף מהבחירות הקודמות. בעוד מפלגת 'נתיבות שלום' של הרב איפרגן, שהפציעה לשטח שבועות ספורים לפני הבחירות, עמדה על סף המנדט החמישי וכמעט שגם הכריעה את הבחירות לראשות העיר, לטובת המועמד המתחרה אייל מסיקה.

יצוין, כי כאשר היו רבים שטענו כי אין סיכוי למפלגתו של הרב איפרגן להגיע להישג של יותר מ-2 המנדטים, היה 'בחדרי חרדים' היחיד שצפה את תוצאות האמת, וכבר בכתבה הראשונית על הקמת מפלגת 'נתיבות שלום', העלנו כאן את התחזית לארבעה מנדטים, כפי שאכן היה בפועל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}