י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

לפני שנתיים איבדו השליחים בן

הרב גבריאל ורעייתו רבקה הולצברג, שליחי חב"ד המוחזקים כבני ערובה בבית חב"ד במומבי, איבדו לפני כשנתיים את בנם הבכור. כעת הם נלחמים על חייהם. הוריה של רבקה יצאו להודו עם צוות זק"א

משפחת הולצברג בתמונה משפחתית
משפחת הולצברג בתמונה משפחתית

אין מי שנוחת בהודו ואינו מכיר את בני הזוג גבריאל ורבקה הולצברג, שליחי חב"ד במומבי, שמוחזקים כעת כבני ערובה בבית חב"ד. ביתם פתוח עבור כל מבקר בעיר, ועבור משגיחי הכשרות, כמו גם אנשי עסקים והישראלים הרבים הבאים אל העיר - ביתם הוא בית שני.

לפני כשנתיים עברה על בני הזוג טרגדיה גדולה, כאשר בנם הבכור, מנדי בן ה-3, נפטר ממחלה. כעת נתון גורלם של הוריו בידי מחבלים.

היום (ה) בשעות הצהריים יצאו הוריה של רבקה, הרב שמעון ויהודית רוזנברג מעפולה, להודו, כדי לטפל בנכדם מושי בן השנתיים, שנחלץ על ידי המטפלת והטבחית מהתופת, ושוהה כעת בביתו של קצין הביטחון של הקונסוליה הישראלית.

בני הזוג רוזנברג, שמתקשים להשיג מידע על גורלם של בתם וחתנה, יצאו להודו כשהם מלווים על ידי אנשי זק"א ובשני קרובי משפחה. הם יגיעו לאיסטנבול במטוס פרטי ומשם ימשיכו בטיסה ישירה למומביי, שם הם צפויים לנחות לפני כניסת השבת.

לפני יציאתם לדרך, שוחחו ההורים עם קונסולית ישראל בהודו במומביי, אורנה שגיב, שעדכנה אותם כי נכדם מוישי הועבר לביתו של קצין הביטחוןשל הקונסוליה. ההורים נעזרו ברב דוד יצחק גרוסמן, רבה של מגדל העמק, ובקרובים נוספים, בכדי לקדם את הוצאת הויזה ומציאת הטיסה להודו.

"הם היו צריכים לטוס דרך לונדון ומשם להמשיך להודו, אך אז היו נאלצים לטוס בשבת, ועל כן אירגנתי להם מטוס פרטי שייקח אותם לאיסטנבול", אומר הרב גרוסמן, "הם צפויים לנחות מחר לפני כניסת השבת ואנו מקווים לבשורות טובות".

לפני צאתם אמרו הסבא והסבתא: "אנו יוצאים ראשית כדי לקחת את הילד הקטן, משה צבי. ומקווים שנשמע בשורות טובות ונוכל גם לפגוש את ריבקי ובעלה".

אמה של שליחת חב"ד, הרבנית יהודית רוזנברג, סיפרה ל-ynet על התחושות הקשות שמלוות אותה: "אני ברגעים של תפילה וציפייה לגאולה עכשיו, רגעים קשים של אמא. שלשום דיברתי איתה בפעם האחרונה, לא דאגתי, לא היו שום סימנים. מה שקרה היה יכול לקרות בכל מקום. אני חושבת שהבניין היה מאובטח. אני רוצה לנסוע להודו להיות קרובה לנכד, לילדים שלי. אנחנו נמצאים בקשר שוטף עם הוריו של גבי שחיים בארה"ב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}