י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

עיריית ב"ב: חקירות נגד אברכים

בימים האחרונים מבקרים בבתי אברכים חוקרים מטעם העירייה על מנת לבדוק את זכאותם בהנחה לארנונה. אברך מב"ב: "הילדים נבהלו מהסיטואציה, למה אני צריך לעבור את זה?". טננבוים:"זה הליך שגרתי"

עיריית בני ברק. חקירות עומק. צילום: מנח זרקא
עיריית בני ברק. חקירות עומק. צילום: מנח זרקא

בימים האחרונים נשמעים תלונות ממספר בלתי מבוטל של אברכים בבני ברק על אווירת רדיפה. חקירות מנוהלות בבתים, דפי חשבון נדרשים, וחקירות עומק על מקורות הכנסה נערכות חדשות לבקרים, בתגובה על בקשת ההנחה לארנונה.

משה, אברך המתגורר בבני ברק, מספר היום ל'בחדרי חרדים':"אני מתפרנס בדוחק ממילגת הכולל, אשתי היא עקרת בית. מידי שנה, אני מגיש בקשה להנחה בארנונה. ההנחה מגיעה על פי החוקים של משרד הפנים, וזה לא טובה של עיריית בני ברק. כל שנה, לא נתקלתי בבעיות. לאחר הגשת תצהיר עם ההכנסות שיש לי, הייתי מקבל את ההנחה בארנונה."

• מה קרה השנה?

"השנה, הכל השתנה. זה לא רק מקרה שלי, כמה אברכים ב'כולל' סיפרו את אותם סיפורים. בשעות אחר הצהרים, אני שומע דפיקות חזקות על הדלת, להפתעתי עמד בדלת אדם בעל חזות חילונית וביקש להיכנס. הוא אמר:"אני מבצע חקירה מטעם העירייה לבדיקת הזכאות בהחה בארנונה". הילדים שישבו בבית, נבהלו מהסיטואציה. אני בכלל לא מבין למה היה צריך לשלוח אותו לבית, שיעשו את החקירה במקום אחר. בכל אופן, החוקר שאל אותי מספר שאלות וביקש שאשלח טופס מהבנק עם צילום של העובר ושב בשלוש החודשים האחרונים. אני לא מבין למה אני צריך לעבור את זה."

אברהם טננבוים דובר עיריית בני ברק אומר ל'בחדרי חרדים':"החקירות הם לא דבר חדש. הם קיימות מזה עשר שנים. כזכור, בראשות עיריית בני ברק עמדה וועדה קרואה, הוועדה מתוך רצון לזכות בסיוע של משרד הפנים, תיקנה את עניין החקירות. מאז ועד היום, משרד הפניןם מתנה את מתן המענקים לעיריית בני ברק בביצוע החקירות. הם אומרים לנו:"אם אתם רוצים סיוע, קודם כל תעשו בדק בית במקבלי ההנחה".

הוא מוסיף "אני רוצה להדגיש שבעיר בני ברק יש שיא ארצי במבקשי ההנחה 18000 תושבים מגישים בקשה להנחה מתוך 35000 משלמי ארנונה, זה למעלה מחמישים אחוז. אך טבעי שמשרד הפנים ידרוש חקירות על חלק מהמבקשים. בסך הכל נבדקים 1000 מבקשי הנחה. זהו מדגם מייצג. יש לנו דרישה להגדיל את המדגם, בינתיים זה נשאר על אלף. מי משגיע לו הנחה אין לו מה לחשוש מבדיקות כאלו ואחרות".

• אי-אפשר לבצע את החקירה על-ידי אנשים חרדים?

"אני לא מכיר חברת חקירות חרדית. אבל לגופו של עניין, אנחנו דורשים מהחוקרים להתנהג באופן מכובד. מהחוקרות דרשנו לבוא בלבוש צנוע. ואדרבה, אם יש למשהו טענות על מתן יחס לא וגן הוא יכול לפנות אלי והחוקר יוחלף".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}