י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

היום שאחרי: סדר פוליטי חדש?

המערכת הפוליטית החרדית רותחת. בין המהלכים הנרקמים: לופוליאנסקי וגוטרמן לכנסת. פולק מנכ"ל עיריית בית שמש. ויתור של 'שלומי אמונים' על סגנות תמורת תיקים. וגם הסגנות בביתר נשקלת מחדש

פינדרוס ולופליאנסקי. "מי ינוח ומי ינוע"
פינדרוס ולופליאנסקי. "מי ינוח ומי ינוע"



לאחר בחירות סוערות, במהלכם נטרפו כל הקלפים, מתחיל סיר הלחץ הפוליטי לבעבע. על פי המהלכים והבחישות במערכת הפוליטית הפנים-חרדית, מסתמנים מספר זעזועים בכל הזירות הפוליטיות.

בעקבות ההפסד של ח"כ מאיר פרוש במירוץ לראשות עיריית ירושלים, נותר יהושע פולק, גזבר עיריית ביתר עלית, קירח מכאן ומכאן. אך לא איש כמוהו יוותר חסר מעש. גורמים בסיעת 'שלומי אמונים' אומרים, כי התפקיד המיועד כעת עבור יהושע פולק הוא מנכ"לות עיריית בית שמש.

משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש הנבחר, אומר: "לא היו דברים מעולם. יש מנכ"ל מכהן, ולא בטוח שהוא הולך. וגם אם יילך, יש מכרז שלא בטוח שפולק יתמודד בו. לא דובר על זה מעולם, למרות שפולק הוא אדם חכם ומקצועי".

גם בעיריית ירושלים לא שקט. כפי שפרסמנו באתר 'בחדרי חרדים', על פי הסכם פנימי בין סיעות 'יהדות התורה', מי שאמור לקבל את הסגנות בעירייה הוא חבר המועצה מטעם 'שלומי אמונים', יוסי דייטש.

יוסי דייטש יכהן כסגן ראש העיר

היום, לאחר פירסום הידיעה, הועלה ב'שלומי אמונים' רעיון לוותר על הסגנות ובתמורה לקבל יותר תיקים. אך פרוש אומר: "אם דייטש לא מקבל סגנות, 'דגל' לא תקבל את הסגנות בביתר. הסגנות תעבור משטרית מ'דגל התורה' לאישיות מהכלל-חסידי".

יוסי שיטרית, מועמד 'דגל התורה' לתפקיד סגן ראש עיריית ביתר עלית, בתגובה: "אני סומך על הרב מאיר רובינשטיין שיקיים את ההסכם. אני לא חושב שהוא יקשר בין הנעשה בירושלים לביתר".

לופוליאנסקי לכנסת

גם הבחירות לכנסת, שיתקיימו בעוד כשלושה חודשים, לא משאירות את הגזרה שקטה.

גורמים בסיעת 'דגל התורה' פועלים להחלפתו של ח"כ אברהם רביץ בראש עיריית ירושלים היוצא, אורי לופליאנסקי. יש הטוענים, כי אם מהלך זה ייצא לפועל, הרי שגם ח"כ משה גפני יוחלף. מי ששמו עולה כמועמד להחליפו הוא יעקב גוטרמן, ראש מועצת מודיעין עלית, שבפעם הראשונה בקריירה הפוליטית שלו ימצא עצמו מתמודד בבחירות.

כאמור, אלו המהלכים שגורמים שונים, בעלי אינטרסים לכאן ולכאן, במערכת הפוליטית החרדית מנסים להניע בימים אלו.

מה יתגשם לבסוף? ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}