י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ח"כ ליצמן הותקף, בנו של האדמו"ר גורש

ח"כ יעקב ליצמן הגיע בשבת לקידוש בסלונים - והותקף. בחסידות מגנים ודורשים מהפוגעים להתנצל. בנו של האדמו"ר מגור גורש מבית-כנסת. 'הסיעה המרכזית': "להסתה של פרוש יש תוצאות"

ח"כ ליצמן לאחר שהותקף באלעד. צילום: יצחק לב ארי
ח"כ ליצמן לאחר שהותקף באלעד. צילום: יצחק לב ארי

הבחירות המקומיות האחרונות התאפיינו באלימות קשה. אלימות שלצערנו הייתה בעיקר פנים-חרדית. אולם מי שחשב שסיום הבחירות יביא לרגיעה - טעה.

השבת הותקף ח"כ יעקב ליצמן בעת ששהה בבית המדרש של חסידות סלונים, לרגל שמחה משפחתית של גיסו, הרב קריבוס. ליצמן הגיע לקידוש שהתקיים לאחר התפילה, לאחר שהובטח לו על-ידי בכירים מהחסידות כי הוא יכול להגיע וכי לא יאונה לו כל רע.

ויוותר יעקב לבדו • תיעוד בלעדי

אלא שעם בואו הוא התקבל בקריאות גנאי ובחפצים ומאכלים החלו להיזרק לעברו. לפי עדויות של נוכחים במקום, הוא גם הוכה ממש.

אין זה המקרה הראשון, בו מופנית אלימות כלפי ח"כ ליצמן. הפעם הקודמת הייתה בעיר אלעד, במהלך יום הבחירות, שם בעטו ברגליו, דחפו אותו, לקול קריאות זעם ושירת "ויוותר יעקב לבדו". קצין הכנסת עודכן על-ידי ח"כ ליצמן על האירוע, וככל הנראה יזכה הח"כ לאבטחה צמודה.

בחסידות סלונים מביעים זעזוע מהמקרה שאירע בבית המדרש. במוצאי-שבת יצא פתק בשם האדמו"ר, הקורא לכל מי שפגע בח"כ יעקב ליצמן להתנצל. האדמו"ר דורש, כי מי שלא יבקש סליחה - לא יבוא ל'טישים' הנערכים מידי שבת בחסידות.

בתוך כך, בעת סעודה שלישית בבית הכנסת 'קהל חסידים רמת אהרן', התבקש הגאון רבי ישראל מנחם אלתר, בנו של האדמו"ר מגור, ורבם של חסידי גור בבית שמש, לצאת מבית הכנסת בשל חשש מפגיעה של מספר אברכים, כשברקע צעקו נגדו וביזו את אביו כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א. לאחר צאת השבת הוחלט להגיע לביתו של בן האדמו"ר ולבקש את סליחתו.

גורם בכיר ב'סיעה המרכזית' אמר ל'בחדרי חרדים: "הגיע הזמן שהציבור יפנים מי כוחני ומי נוהג באלימות. זה גם מה שהיה במהלך כל מערכת הבחירות בירושלים ובמקומות נוספים, כאשר חסידי גור סבלו מאלימות ברוטאלית, מהצקות ומהטרדות שהופנו כלפיהם.

"מקרים אלו, המקרה שהיה ביום הבחירות באלעד, ליל הבחירות מול ביתו של ליצמן ובמקרים נוספים, ממחישים שלהסתה יש תוצאות וח"כ פרוש צריך לעשות חשבון נפש על כל מה שהוא עולל לציבור החרדי, על המחלוקת שהוא גרר אליה את כל היהדות החרדית ועל השנאה שהוא ו/או אנשיו ליבו כלפי חסידות גור בשנים האחרונות. חסידי גור מצידם לא יגיבו ולא יגררו לאלימות הזו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}