י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

יוסי דייטש יכהן כסגן ראש העיר

ה'קול החרדי' חשף: לפי ההסכמים בין סיעות 'יהדות התורה', יכהן יוסי דייטש מ'שלומי אמונים' כסגן, במקרה של הצטרפות לברקת. על ההסכמים חתומים הח"כים וחברי העירייה • כל המסמכים בפרסום ראשון

יוסי דייטש יכהן כסגן ראש העיר

מעט לפני התמודדותו של ראש העיר המכהן אורי לופליאנסקי לראשות העיר, ישבו נציגי הסיעות המרכיבות את סיעת 'יהדות התורה' וחתמו על הסכם מפורט, המסדיר את כל האופציות האפשריות בירושלים לאחר הבחירות.

הפוליטיקאים המשופשפים, שמבינים דבר או שניים בחתימת הסכמים, ישבו במרץ לנסח את ההסכם. נדמה, ששום פרט לא חמק מתחת ידיהם, וכל האופציות האפשריות מוצו עד תום.

בבחירות בשנת תשס"ג לא נדרש עיון גדול בהסכם, הניצחון החרדי בבירה סיפק תפקידים לכל הגורמים בסיעה המאוחדת. בבחירות הנוכחיות, לא נכתב הסכם חדש. על בסיס ההסכם הקודם נכתב כי כל התפקידים אשר נכתבו בהסכם תשס"ג, יהיו בהיפוך תפקידים. על ההסכם חתומים כל ח"כי 'יהדות התורה', וכן הנציגים לעירייה.

יחד עם ההפסד הצורב בבחירות הנוכחיות, מתפתחת ערנות מוגברת מצד כל הצדדים. ההסכמים נפתחים ונקראים בעיון מחדש, על מנת למצוא נקודות תורפה.

ואכן נקודה כזאת נמצאה.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין חושף ב'קול החרדי', כי באם ייחתם הסכם עם ניר ברקת על הצטרפות לקואליציה, והתמורה להצטרפות תהיה סגן אחד בלבד - כפי שמסתמן עתה - מי שיזכה בתפקיד הוא לא אחר מיוסי דייטש מסיעת 'שלומי אמונים', וזאת על פי ההסכמים שנחתמו בשנת תשס"ג ומתפרסמים לראשונה באתר 'בחדרי חרדים'.

בעמוד 2 סעיף ג' נכתב: "במקרה וחס ושלום לא ייבחר הרב אורי לופליאנסקי ויהיה ליהדות התורה סגן אחד בלבד, החלוקה כדלהלן: דגל התורה רוטציה ראשונה ואגודת ישראל רוטציה שנייה". מכיוון שעל פי ההסכם החדש הכל מתהפך, הסגנות הראשונה אמורה ללכת ל'אגודת ישראל'.

בנספח נוסף המצורף כאן, מופיע הסכם פנימי שנערך בשנת תשס"א בין הסיעות המרכיבות את 'אגודת ישראל', ובו נכתב שהתפקיד הראשון בעיריית ירושלים שייך ל'שלומי אמונים', תמורת התפקיד הראשון בעיריית בני ברק, כל זאת עד לעריכת פריימריז במפלגה, דבר שכפי הנראה כעת, לא יתקיים לעולם.

לסיכום הפלפול הפוליטי, באם הדברים ימשיכו להתנהל כפי שהם מתנהלים כעת, וסיעת 'יהדות התורה' תקבל רק סגן אחד, הסגנות מגיעה ל'שלומי אמונים'. ככל הנראה, מאיר פרוש יחזור לתפקידו בכנסת, ויפנה את מקומו לנציג הבא אחריו בסיעת 'שלומי אמונים' - יוסי דייטש, שעל פי ההסכם אמור להיות סגן ראש העיר.

אלא שלפי המצב הפוליטי הנוכחי, לא נראה שדייטש יכול להתחיל לתפור חליפות. בכדי שההסכם יכובד צריך נס גלוי של ממש. יש הטוענים שחסידות גור תצטרף לליטאים, על מנת שלא לאפשר ל'שלומי אמונים' לקבל את הסגנות. אך מהלך כזה, ברור לכל, יביא לקרע בלתי ניתן לאיחוי בתוך הציבור החרדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}