י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הגרמ"י לפקוביץ' נגד 'יתד נאמן'

הגרמ"י לפקוביץ תוקף, במכתב מיוחד, את 'יתד נאמן': "ואף אלו המתימרים להציג דעת תורה אינם משמיעים דעת תורה" • עיתון 'משפחה' בדרך לקבלת 'הכשר' מבית הדין של הגר"נ קרליץ • פרסום ראשון

הגרמ"י לפקוביץ עם שר התקשורת, אריאל אטיאס
הגרמ"י לפקוביץ עם שר התקשורת, אריאל אטיאס

המאבק של הביטאון המפלגתי 'יתד נאמן' כנגד השבועונים החרדיים פועל כבומרנג: לאחר סילוף של דברי גדולי ישראל, יצא במוצאי-שבת הגרמ"י ליפקוביץ מגדרו במכתב תקיף, שאינו משתמע לשני פנים, ומכוון במוצהר גם כנגד 'יתד נאמן'.

במכתב, שנכתב עבור כינוס מיוחד שהתקיים בבני-ברק אמש (מוצ"ש), בו נשאו דברים הרבנים רבי חיזקיהו משקובסקי והגרש"י בורשטיין, ומובא כאן לראשונה, כתב הגרמ"י: "ואף אלו המתיימרים שהם כותבים את השקפת התורה, נכשלים הם בפרסומים של בתי מלון ובילויים במקומות שאינם ראויים וכן נותנים מקום וכבוד לכאלו שפוגעים בקדושת התורה ויסדות קדושת ישראל, מלבד זה שבכמה עניינים שהם עיקר לשמירת משמרת התורה והחינוך, גוזרים על עצמם שתיקה מבלי להשמיע את דעת התורה. והדברים ברורים לכל בר דעת.

"ולצערנו יש בהם המחולקים חינם וממילא הניסיון גדול יותר, ובמיוחד שחלק מהם מתהדרים בפיקוח של רבנים ועוטפים עצמם בפרסומים של דעת תורה וגדולי ישראל בעניינים שונים, ומאידך מכניסים רעל בהשקפה של הנהגת וצורת בן תורה ובכבוד חכמים ותפארתם".

לשאלת כתב 'בחדרי חרדים' האם המכתב יפורסם ב'יתד נאמן', השיב נאמן ביתו של הגרמ"י: "אין זה סוד שראש הישיבה אינו מחזיק מ'יתד נאמן' עקב מלחמתו בחלק מגדולי ישראל. אנחנו אפילו לא שולחים את המכתב ל'יתד נאמן', וזאת עקב הוראת הראש ישיבה שלא להתעסק איתם".

יצוין, כי אחד ממנהלי הסמינרים הנחשבים בירושלים (שמו במערכת), העיד כי מיד לאחר פירסום המכתב של הרבנים משקובסקי ואויערבאך נגד השבועונים (שפורסם לראשונה באתר 'בחדרי חרדים') הוא נכנס למעונו של הגראי"ל שטיינמן, ושאל באשר לראיונות לעיתונים שאין רוח חכמים נוחה מהם. הגראי"ל השיב: "בני תורה אינם צריכים לקרוא שום עיתון". והוסיף: "הגרא"מ שך הקים עיתון בגלל שהיה אז צורך, בגלל שלא שמעו את דעותיו, היום אין בזה שום צורך, ומי שאין לו אלא ד' אמות של הלכה, שלא יכניס שום עיתון לביתו".

"השבועונים גורמים לביזוי ת"ח" • בלעדי

אחד מנאמני ביתו של הגרמ"י לפקוביץ' אומר ל'בחדרי חרדים': "אותו מנהל סמינר נכנס גם אל הגרמ"י ושאל אותו: מה לגבי 'יתד נאמן'? וענה לו שאין חילוק, וכי גם בעיתון זה אין להתראיין".

מכתבו של הגרמ"י לפקוביץצילום: מכתבו של הגרמ"י לפקוביץ
מכתבו של הגרמ"י לפקוביץ

במקביל, נודע, כי עיתון 'משפחה' נמצא במשא ומתן מתקדם עם 'ועדת הרבנים' שעל-יד בית דינו של הגר"נ קרליץ, שהוקמה לצורך פיקוח על ספרים ועיתונים.

גורם המקורב ל'וועדת הרבנים' אומר כי ככל הנראה יקבל העיתון את ה'הכשר' כבר בימים הקרובים. לדברי אותו גורם, העיתון יתחייב להפחית במידה ניכרת את מעורבתו בפוליטיקה הפנים-חרדית, ובתמורה יקבל הכרה רשמית מבית הדין, המוכר על-ידי כל גדולי ישראל.

קבלת 'הכשר' כזה יהווה מכה קשה ל'יתד נאמן', שקידש מלחמה נגד השבועונים החרדיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}