י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"אם הכל חוקי, למה מפחדים ממני?"

קובי כחלון, המיועד לתיק תכנון ובניה בירושלים, בראיון ראשון: "אם הכל היה חוקי, מה יש לחרדים לפחד ממני?" וגם: "נאשר יותר תוספות בניה". פולק: "הוא לא יודע על מה הוא מדבר" • להאזנה

"החרדים יקבלו אצלי שירות לא פחות טוב מאצל פולק". כחלון
"החרדים יקבלו אצלי שירות לא פחות טוב מאצל פולק". כחלון

בעיתון 'הארץ' פורסמה ביום שישי כתבה שכותרתה: "התפקיד הבכיר בעירייה יינתן לחסידות גור". הכתבה, שהצליחה להרגיז לא מעט אנשים, הוציאה את אנשי ברקת החוצה כדי להצהיר: התפקיד יישאר בידי מפלגת השלטון. אנשי גור גם הם מיהרו להכחיש את הדברים, ואף מאיימים בתביעת דיבה נגד יאיר אטינגר, הכתב שחתום על הידיעה.

המיועד לקבלת התפקיד הוא קובי כחלון, מספר 2 ברשימתו של ברקת. כחלון הוא קבלן עבודות חשמל בעברו, ולפי עדויות של אנשים המכירים אותו היטב, מדובר באדם בעל דעות חיוביות על המגזר החרדי, וכי הוא מתכונן להיטיב ככל יכולתו עם ציבור זה.

בראיון ראשון לתקשורת החרדית ברדיו 'קול חי', אמר כחלון לשדרן מוטי לביא: "החרדים יקבלו אצלי שירות לא פחות טוב מאצל פולק, אם לא יותר. אני שליח ציבור גם של אנשים שומרי תורה ומצוות, הטיפול בכל המגזרים צריך להיות שוויוני. לא צריך להתחנן על נפשך בעירייה. אם מגיע לך - תקבל. אני מגיע לעשייה. יותר משהעגל רוצה לינוק הפרה רוצה להניק.

"נפסיק את המנהג לאשר תוספות בניה על פי אחוזי בניה, אלא נסתכל על מראה העיר, ואם זה מסתדר עם הנוף הסביבתי נאשר".

לשאלתו של מוטי לביא: מה דעתך על תפקודו של יהושע פולק? - ענה: "אני שואל את עצמי, אם כל מה שיהושע פולק עשה היה חוקי, מה זה משנה לציבור החרדי מי יהיה ברשות תיק תכנון ובניה, פולק או כחלון. כשהכל חוקי לא צריך טובות".

לא היה ניתן להתעלם מהרמזים הגסים של כחלון, על הפעילות הבלתי חוקית, כביכול, של פולק בעירייה.

יהושע פולק אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הוא לא מבין מה שהוא מדבר. אין לו מושג מה זה התפקיד הזה. הציבור החרדי רוצה את התפקיד הזה כי מטבע הדברים הציבור החרדי הוא בעל משפחות מרובות ילדים, ונדרשים הרבה שינויי בניה, ולכן אנחנו רוצים את התפקיד".

• אם הכל חוקי, מה זה משנה מי עומד בראש - מה שחוקי עובר, לא?

"זה לא קשור לחוקיות. אם יש לו טענות, שיילך למשטרה. צריך המון מסירות לתפקיד הזה, ורק מי שמגיע מתוך הציבור יכול להתמסר טוטאלית לתפקיד. הוא יכול לשאול את מנכ"ל הדסה, ואת הקבלנים הגדולים בירושלים מי עבד בשעות הערב המאוחרות, מי התמסר לתפקיד לחלוטין. עזרתי לכולם. הוא לא יודע מה התפקיד הזה דורש. אנחנו נתנו לו עבודת חשמל בבתי ספר מטעם העירייה, אני לא חושב שהוא יודע למה הוא נכנס".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}