י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

שוב: "נד מים" בחוף נתניה

תושבים נרגשים זכו לראות תופעת טבע נדירה בישראל - "נד מים". תושב נתניה ראה את המחזה המפחיד בחוף הים: "אני יוצא החוצה, קולט אותו ומתעלף במקום"

הטורנדו היום בחוף נתניה. צילום: ישי טיבו
הטורנדו היום בחוף נתניה. צילום: ישי טיבו

בישראל יכולים להפסיק לקנא בתושבי ארצות הברית והאיים הקריביים, הזוכים לראות סופות טרופיות בכל שנה. תושבי קו החוף, בין חדרה לנתניה, נתקלו היום (ה) במחזה לא שגרתי: נד מים, תופעת טבע הדומה בצורתה לטורנדו.

"טורנדו" נדיר נראה בישראל

מאור סגל היה באמצע יום עבודה כאשר הפתיעה אותו הסופה. "ישבנו פה בחוף בנתניה במרחק 100 מטרים מהים, ופתאום בא מנהל העבודה וצעק 'יש טורנדו!' אני יוצא החוצה, קולט אותו ומתעלף במקום. ראיתי אותו נושם, לוקח מים ונעלם".

תופעת נד המים נוצרת בעקבות ענני סערה היוצרים מעין "מיני טורנדו". התופעה קשורה בחוסר היציבות הנגרמת בעונה זו, בעיקר בשל הניגוד בין הים החם לאוויר הקר שמגיע בשכבות הגבוהות. אז חוסר היציבות גורם לתנועות אנכיות, מאוד חזקות, שלעיתים מצליח להתפתח עד למיני טורנדו.

גם דניאלה אזוט היתה בבוקר שגרתי בעבודתה באזור התעשייה פולג. "המזכירה התחילה לצעוק שיש טורנדו, אז הלכנו לחלון כדי לראות והיינו בשוֹק. לאט לאט זה עלה למעלה, ואחרי כמה דקות התפוגג".

"היום נשארתי בדירה בחופשת מחלה", סיפר ל-ynet שי שחף מחדרה. "ב-10:30 התפתחה מערבלות מול הים, וזה נראה כאילו היא עושה טאץ' דאון כמו בפוטבול אמריקני. לאט לאט התחיל לרדת משפך לים". שחף ציין כי היתה זו הפעם הראשונה שנתקל בנד מים. "הוא היה מאוד גדול, וזה היה ממש יפה לראות את המים עולים".

ישי טיבו, בן 18 מנתניה, זכה לראות את התופעה הנדירה, בעוד בוקר שיגרתי על הכורסה. "כשהייתי בחדר ירד גשם ממש חזק. אמא שלי התקשרה ואמרה לי להוריד את הכביסה מהמרפסת. פתאום הרמתי את העיניים וראיתי את הטורנדו". במהלך השיחה הלחיץ טיבו את אימו וגרם לה לחזור הביתה, אבל במהלך הזמן הזה הסופה כבר שככה.

קישורים:
מקור: Ynet
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}