י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"איימו עלי ועל אשתי, פגעו בנו פיזית"

יוסי דייטש, מנהל מטה הבחירות של פרוש, מסכם את הכישלון ונערך לבאות • הוא מצהיר: "מקומנו באגו"י", מודיע: "עיתון 'המודיע' חייב לציבור תשובות", ומתריע: "הקרע קשה" • ראיון נוקב

מוטרד ומאויים. יוסי דייטש
מוטרד ומאויים. יוסי דייטש



במטה המועמד מאיר פרוש מלקקים את הפצעים לאחר ההפסד הגדול, הכואב והצורב. לזכות אנשי המטה ייאמר שהם עושים זאת בצורה פומבית. לא מתחבאים, לא מסתתרים ולא זורקים לאויר סיסמאות של מפסידים. כל הקלפים פתוחים, על השולחן, והם מוכנים לדבר על הכול.

יוסי דייטש, מי שהיה מנהל המטה וחבר מועצת עיריית ירושלים היוצאת, לוקח אחריות. בראיון ל'בחדרי חרדים' הוא מדבר על הסוגיות הבוערות, ולא מתעלם מאוירת המלחמה והנכאים שהשתררה בציבור החרדי.

"אני ניהלתי את המטה והאחריות כולה היא עלי", אומר דייטש. "זה מספר חודשים שאני ישן שלוש שעות בלבד בכל לילה. הפכנו כל אבן בדרך להשגת המטרה, אבל בסופו של דבר נכשלנו. עם זאת, כעת, כשאנו שמנתחים את הכישלון ניתן לראות בבירור את האשמים הישירים".

הוא מספר על הטרדות טלפוניות קשות נגדו ונגד בני ביתו. "הילד שלי בן 8 מקבל טלפונים שאבא שלו ימות מסרטן", הוא אומר, ומסיק: "שולי החסידות קיבלה גיבוי מעסקנים בתוכה, ההנהלה שם ידעה מזה ולא עשתה כלום. דבר אחד בטוח: האדמו"ר לא ידע על פעולות חסידיו".

להלן הראיון המלא.

יוסי דייטש, המצב ברחוב חמור. הולכים להרגעת הרוחות, או למלחמה?

"לא אנחנו פתחנו את המלחמה ולא השתתפנו בה. נהגנו ביושר, והתרחקנו ממלחמות ומאבקים. השאלה לא אמורה להיות מופנית אלי, היא צריכה להיות מופנית למי שפתח את המאבק, וכלפי מי שהתנהג בצורה שמעולם לא נראתה בציבוריות החרדית. הייתה , כידוע, אלימות פנים חרדית, שהזיקה לקמפיין שלנו, והזיקה לנו באופן אישי. פיזי. אנחנו צריכים לצאת בקריאות פיוס? מה עשינו?"

החלו הדיבורים על מפלגה חדשה? עיתון יומי חדש?

"מדברים על הכל, יש הרבה רעיונות, אבל מפלגה חדשה אני לא רואה שתקום. אגודת ישראל לא שייכת לאף סיעה. היא הוקמה על ידי גדולי ישראל בדור הקודם, והיא שייכת לכלל הציבור החרדי. לכלל הציבור החרדי. אנחנו, לפחות, לא נעזוב את אגודת ישראל.

"באשר לעיתון. זה לא סוד שאנחנו מאוכזבים מעיתון 'המודיע', העיתון ייצג את האינטרס של סיעה אחת בלבד, וזנח את הייצוג של שאר הפלגים באגודת ישראל. אפילו לאדמורי"ם לא נתנו להביע את דעתם. אלו הם מעשים שלא ייעשו והעיתון והעומדים מאחוריו צריכים לתת היום תשובות. אנשים שמשלמים לקרוא את דעות הרבנים שלהם, לא קיבלו תמורה לכספם".

איך אתם מאשימים את חסידי גור בהפסד, שהיה בכעשרים אלף קול?

"הפעם הגיעו לקלפיות עשרים אלף חילונים יותר מהבחירות הקודמות. צריך להבין למה הם הגיעו, ואומר לך למה הם הגיעו. יש בידנו עדויות, שאנשים בלבוש חרדי מלא, הסתובבו בשכונות חילוניות ושכנעו אנשים לצאת להצביע. אנשים מתוך המחנה שלנו יזמו קמפיין המתסיס כנגד הציבור החרדי. מה היה מאמין שכזה דבר יקרה?

"אנשים מתוכנו ליבו שנאה נגד המחנה שלהם עצמם. מה אני עונה לפעילים במטה החילוני שאומרים לי שחרדים מזיקים להם כל ידי הסתה נגד חרדים. מה אומר לדתיים לאומיים שמגיעים עם אותם שאלות? והעיקר - מה אני אומר לילדים שלי? איך אני מסביר להם את התופעה הזאת, שאני עצמי לא מבין אותה. זה לא רק הקולות החרדים שלא הצביעו פרוש. זה גם הקמפיין שהוציא חילונים מהבית. בלי זה היינו מנצחים".

זו לא היתממות? נוצר מצב של מאבק כשמצד אחד כבודו של האדמו"ר מגור ומהצד השני מאיר פרוש, טוענים חסידי גור שדחקו אותם לפינה. הם 'התאבדו' בשביל האדמו"ר שלהם. מה הטענה עליהם?

"אני בטוח שהאדמו"ר לא היה מודע לפעילות הנוראית שהחסידים עשו. אני בטוח שזה שוליים. שוליים שקיבלו גיבוי מעסקנים בתוך החסידות. אני לא מאמין שהאדמו"ר אישר לעשות כאלו דברים חמורים.

"לגיטמי שהם לא יצביעו עבור מאיר פרוש, אבל להתנהג בצורה כזאת? זה הגיוני שאני מוטרד כבר שלושה חודשים ללא הפסקה. שאשתי מקבלת טלפונים עם נאצות וקללות ב-12 בלילה. שהילד שלי בן 8 מקבל טלפונים שאבא שלו ימות מסרטן. אנחנו יודעים מאיפה מגיעים הטלפונים, וההנהלה דשם יודעת את זה, ולא עשה דבר בכדי לעצור את זה. עדיין נראה לך שהדברים נעשו בהוראת האדמו"ר?".


הליטאים אכזבו אותכם? 'יתד נאמן' תקף הבוקר את פרוש באופן אישי. אולי זה מוכיח על מה הם חשבו בליבם בכל תקופת הבחירות?

"תראה, אני מאמין שיש אנשים בציבור הליטאי שנשארו להם משקעים מתקופת ביתר. בסך הכל הם היו שותפים, ועזרו לנו. מה קרה בשולי החברה, אני לא יודע. על המאמר ביתד גופא, אני מעדיף שלא להגיב".



"יוסי דייטש הוא לא האישו פה, אני לא משועמם ברוך ה'. יש לי את ארגון 'קמ"ח', שאני משקיע בו הרבה, ויש לי עוד הרבה עיסוקים. אני כואב את כאב ההפסד של הציבור החרדי. ואת הקרעים שנוצרו. ייקח עוד הרבה זמן לאחות אותם, אם בכלל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}