י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

החמרה בעונש: עופר חוגי ירצה 3 שנים בכלא

בית המשפט העליון החמיר את עונשו של ח"כ לשעבר עופר חוגי מש"ס, שהורשע במרמה וזיוף, וקבע: שלוש שנות מאסר. גם הקנס הוגדל מ-12 אלף לשקל ל-200 אלף. חוגי נראה המום מפסק הדין

המום. עופר חוגי
המום. עופר חוגי

בית המשפט העליון החמיר הבוקר (ה) את עונשו של חבר הכנסת לשעבר עופר חוגי מש"ס, אשר הורשע בעבירות מרמה וזיוף. עונשו של חוגי הוחמר משנתיים מאסר לשלוש שנים, ומקנס של 12 אלף שקל לקנס של 200 אלף שקל.

בהחלטתם קיבלו השופטים - המשנה לנשיאה אליעזר ריבלין, אליקים רובינשטיין ויורם דנציגר - את ערעור פרקליטות המדינה על קלות העונש.

ערעורו של חוגי עצמו על הרשעתו ועל עונשו נדחה. חוגי נראה המום מפסק הדין ושמר על שתיקה.

חוגי הורשע בקבלת מיליוני שקלים באופן בלתי חוקי לעמותות של ש"ס ביניהם רשת "מעיין החינוך התורני", כל זאת, על ידי הצגת מצג שווא בפני משרד החינוך ומשרד העבודה והרווחה, שכביכול פעילותם מזכה במימון המדינה.

בית המשפט קבע כי הכספים הועברו לעמותה, ואף ח"כ חוגי עצמו נהנה מהם.

נוסף על כך הורשע ח"כ חוגי, בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים, וברישום כוזב במסמכי תאגיד.

הפרקליטות דרשה לגזור עליו עונש של חמש שנים מאסר בפועל, אך בית המשפט הסתפק בשנתיים מאסר בפועל, שנה וחצי 'על תנאי', וקנס בסך 12,000 שקלים.

על גזר הדין ערערו שני הצדדים, הפרקליטות על קולת העונש וח"כ חוגי על חומרת העונש. כאמור, ערעור הפרקליטות התקבל, בעוד זה של חוגי נדחה.

בפני בית המשפט העליון, תלוי ועומד ערעור של הרשעתו של ח"כ נוסף מטעם ש"ס: הדיון בערעורו של ח"כ לשעבר שלמה בניזרי, ושל הרב ראובן אלבז, יתקיים בעוד כארבעה חודשים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}