י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ליצמן ופינדרוס נפגשו עם ברקת

ח"כ יעקב ליצמן אינו מבזבז זמן: היום נפגשו הוא ויצחק פינדרוס עם ניר ברקת. מאוחר יותר נועדו השניים בלשכתו של ליצמן לתיאום עמדות. כל המהלכים - בתיאום עם הגרי"ש אלישיב • פירסום ראשון

מקדם מהלכים. ליצמן
מקדם מהלכים. ליצמן


בשעה שברחוב החרדי עסוקים בליקוק הפצעים המדממים מהבחירות הסוערות, ובהטחת האשמות הדדיות - יש מי שכבר עסוקים ב'תכלית' ובהמשכיות הייצוג ההולם לציבור החרדי בעיריית ירושלים.

ח"כ יעקב ליצמן ויצחק פינדרוס נפגשו היום (ה) עם ראש העיר הנבחר של ירושלים, ניר ברקת, והחלו במו"מ להצטרפות יהדות התורה כשותפה בכירה לקואליציה בעיריית ירושלים.

ברקת הביע את הערכתו לציבור החרדי וציין את רצונו להקים קואליציה איתנה תוך שיתוף פעולה מלא עם נציגי הציבור החרדי. הוא גילה נכונות גבוהה להשביע את רצונו של הציבור החרדי בירושלים.

מאוחר יותר נפגשו שוב ליצמן ופינדרוס לישיבה ממושכת בלשכתו של ליצמן, במשרדי 'איחוד מוסדות גור' בגאולה. השניים תיאמו עמדות וסיכמו מהלכים.

למרות שבעקבות הפילוג בירושלים הגיעו בימים שלפני יום הבחירות פניות רבות מצד אנשי ברקת להגיע להסכם עם גור, בתמורה להבטחת הימנעותם מהצבעה לפרוש, עבור ליצמן היתה זו היום פגישתו הראשונה עם ברקת. בהוראת האדמו"ר מגור הוא נמנע מלקיים לפני הבחירות כל מו"מ עם ברקת או עם מי מאנשיו.

גורמים בדגל התורה סיפרו, כי הגרי"ש אלישיב, שהעריך וצפה כל העת כי אין לפרוש סיכוי לנצח בבחירות, שלח לפני שיצאה ההוראה מביתו לתמוך בפרוש, שליח עם שאלה לאדמו"ר מגור האם מבחינתו ניתן לקיים מו"מ עם ברקת ולהגיע עימו לסיכומים, ואף לתמוך בו באופן מוצהר, ובכך להשיג ולהציל את המקסימום לטובת הציבור החרדי בירושלים.

האדמו"ר מגור השיב, כי מבחינתו הסכם מראש עם מועמד חילוני מהווה חילול ה', ולכן הוא אינו מוכן להוביל כזה מהלך. בעקבות תשובה זו, החליט הגרי"ש אלישיב כי לא ניתן להשאיר את שאלת התמיכה בראשות העיר פתוחה, וכי אם לא הולכים על הסכם מסודר עם ברקת, הרי שיש לפחות לעשות מאמצים שפרוש יבחר, ואולי בסופו של דבר יצלחו המאמצים הללו.

באותם ימים כבר הספיק פינדרוס לקיים עם ברקת מגעים. אולם לליצמן היתה זו היום הפגישה הראשונה.

ביהדות התורה מעריכים, כי בתוך ימים ספורים יגיעו להסכם טוב עם ברקת. עיקר הדגש במו"מ ניתן לתיק התכנון והבינוי ולמחלקות החינוך והתרבות בעיריית ירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}