י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"לא אדבר כעת על מעשים שנעשו לבחירתו של חילוני"

מאיר פרוש על ההתקפות האישיות נגדו: "הלגלוג הזה, הכינוסים האלה, לטעון שלנו יש אדמו"ר שקוראים לו 'כותל', כאשר ברור שגם ב'מועצת' הרוב רואים בנו את המייצגים" • ראיון

"את זה לא אני צריך לעשות, אלא הציבור החרדי". פרוש. צילום: אליהו הלוי
"את זה לא אני צריך לעשות, אלא הציבור החרדי". פרוש. צילום: אליהו הלוי

המועמד החרדי לראשות עיריית ירושלים, מאיר פרוש, מתייחס בראיון ל'שעה טובה' להפסדו בבחירות, להתגייסות נגדו ולהתקפות שספג.

• השבוע עברת מתקפה אישית קשה וחסרת-תקדים.

"נזהרתי לאורך כל הדרך שלא להתראיין בנושא זה, ולא להגיב להשמצות שונות. אני לא רוצה להיות היום זה שמדבר נגד מעשים שנעשו, כדי להביא לבחירתו של יהודי מחלל שבת ולמנוע בחירת יהודי שומר תורה ומצוות. את זה לא אני צריך לעשות, אלא הציבור החרדי.

"אבל אני רוצה להפריך את הפגיעה בדגל שלנו שניסו להציג אותה כאינטרס אישי, גחמה פרטית מסוימת. הרי בסוף התברר כי גם בעל פה וגם בכתב גיבו גדולי ישראל את הדרך הזו שאנחנו הובלנו. ולכל ההתנהלות שנעשתה לטובת ברקת לא היו סימוכין, לא בכתב ולא בכרזה של שום אדמו"ר, לא בארץ ולא בעולם כולו".

• הדברים האישיים שהופנו נגדך היו חסרי-תקדים.

"הלגלוג הזה, הכינוסים האלה, לטעון שלנו יש אדמו"ר שקוראים לו 'כותל', כאשר ברור שגם במועצת גדולי התורה הרוב רואים בנו את המייצגים של הדרך שהיהדות החרדית צריכה ללכת בה. הרוב, וכנראה כל גדולי ישראל וצדיקי הדור אמרו, כי הדרך בה הלכנו היא הדרך שבה היהדות החרדית צריכה ללכת והם פעלו בדרך ההפוכה.

"אני יכול רק לדמיין לעצמי אלו תגובות זעם היו מגיעות מהם, אם היו ציבורים חסידיים פועלים במוצהר כמו שהם פעלו, נגד רוב רובם של גדולי הדור, כולל מרנן האדמו"רים שליט"א. אף אחד לא מנסה לומר חלילה לכל חסיד שלא לפעול לפי הנחיות האדמו"ר שלו, אבל צריך לדעת לכבד את העובדה שיש עוד אדמו"רים, ועוד צדיקים ועוד גדולי תורה".

• מה, להערכתך, תהיה התוצאה הפוליטית של הפרשה?

"כל תשובה לשאלה הקשורה לעתיד נמצאת בעובדה שכל מעשה שאנחנו עושים נעשה אחרי הוראה ברורה מהאדמו"רים. וכמו בעבר כך ננהג בעתיד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}