י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הופשר תקציב הישיבות

במאמץ משותף של השר אלי ישי והשר יצחק כהן הועברו תקציבי הישיבות המובטחים לחשבות הבנק של המוסדות. בתמורה להפשרת הכסף הסכים אלי ישי לקיצוצים ב'תוכנית ויסקונסין'. ב'איגוד הישיבות' מרוצים

ישיבה. צילום: בקהילה
ישיבה. צילום: בקהילה

משרד האוצר, שחזר בו מסיכום על 45 מליון ש"ח תוספת תקציבית לעולם התורה, החליט היום (ד) לחזור בו שוב ולהביא לביטול הקיצוץ המדובר.

התוספת התקציבית ניתנה על מנת להשלים את הפער שנוצר בתקציבי הישיבות עקב הגידול במספר התלמידים. האוצר, שאינו שש בלשון המעטה להעביר את הכסף, ניצל את תקופת הבחירות, ואת המצב שאין דין ואין דיין, והחליט להשהות את התוספת המובטחת, במסמך אשר נחתם על ידו.

אלא שהבוקר, בתום שיחות עם משרד האוצר, הצליחו השר אלי ישי ושר הדתות יצחק כהן, להביא לביטול הקיצוץ. משרד האוצר החליט לגזור דיבידנד מהלחץ בו שרויים אנשי ש"ס, ובמין סחר לא מובן דרש מאלי ישי לעשות קיצוצים נרחבים בתוכנית ויסקונסין.

השר ישי, שעולם התורה חשוב לו לא פחות מ'תוכנית ויסקונסין', נעתר לבקשת אנשי האוצר. ואכן, הבוקר הגיע המכתב המאשר העברת הסכום במלואו, ללא קיצוץ. בחודש הבא [דצמבר] יתנהל, כצפוי, ויכוח חדש בעניין.

השר משולם נהרי, שהשתתף במגעים למען החזרת הקצבאות, התעקש בתחילה ללהילחם גם את מלחמת החודש הבא. אך השר כהן העדיף להעביר את התקציב כבר עכשיו, ללא כל שיהוי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}