י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"אנחנו שמחים שפרוש הפסיד"

פעילי 'מטה כבוד התורה', שבימים האחרונים של מערכת הבחירות ניהלו מסע תעמולה נגד פרוש, תחת הכותרת "אין כבודו מחול" - חוגגים. "הצלחנו להעביר לציבור הליטאי את המסר שיש דין ויש דיין"

אחת המודעות שהופצו על ידי 'מטה כבוד התורה'
אחת המודעות שהופצו על ידי 'מטה כבוד התורה'

מי שעקב אחר המתרחש בירושלים בימים האחרונים של מערכת הבחירות, לא יכול היה להתעלם מכרזות ענק שנכתבו באותו סגנון: "אין כבודו מחול", "אשריך, ר' מאיר שניצחת את גדולי התורה", ועוד שלטים בסיגנון זה, שיצאו מ'מטה כבוד התורה'. או בלשון קצת פחות מצועצעת: 'המטה נגד מאיר פרוש'.

מוקדם עדיין לאמוד את גודל הנזק שמטה זה גרם לקמפיין של מאיר פרוש, אך הנזק המיידי היה בעצם קיומו. עצם המאמצים שפרוש נאלץ להשקיע בתוככי המחנה החרדי היה בעוכריו. הכוחות הרבים שהשקיע כדי ללכד את השורות הפנימיות, לא איפשרו לו לרכז מאמצים בכיוון ציבורים אחרים.

התוצאות עוד ינותחו, קלפיות יספרו - והאשמים יואשמו.

אבל, מי שקמו בבוקר שאחרי ההפסד הצורב של פרוש, כשעל פניהם סיפוק בלתי מוסווה, הם ראשי מטה 'כבוד התורה'. הם, שניהלו קמפיין נגטיבי, יש שיאמרו אפילו מתוחכם, לא נרתעו מאלימות שהופעלה נגדם, ולעיתים אף השיבו באלימות. כל זאת, למרות כל הכרזותיו (וחתימותיו) הפומביות של הגרי"ש אלישיב.

הבוקר, לאחר שוך הקרבות - ואין דרך אחרת לתאר את שהתחולל, אלא במילה קרבות - שוחח 'בחדרי חרדים' עם אחד מראשי המטה. מטבע הדברים הוא מסרב להתראיין בשמו.

• אתם לחמתם, כביכול, למען כבודו של הגרי"ש אלישיב, אבל בעצם פעלתם נגד דעתו. הוא הורה מפורשות לתמוך במאיר פרוש.

"כנראה שלא קראת את חוברות ההסברה. אני אומר כאן דברים שאני בטוח שיהיו אנשים שיגיבו עליהם בציניות ורשעות, אבל הגיע הזמן להניח את הדברים על השולחן: אנחנו כואבים את כאבו של הגרי"ש אלישיב. זו המטרה שנחרטה על דגלנו. זה המסר העיקרי שניסינו להעביר לציבור. אי אפשר לבזות את הגרי"ש, ויום אחר-כך לבוא לבקש ממנו תמיכה, ועוד לנפנף עם התמיכה שלו תחת הקריאה 'ועשית ככל אשר יורוך'. העוול זועק לשמיים. לפני שנה בעטת במוסכמה הזאת ועכשיו אתה הופך אותה לסיסמת בחירות? אין גבול לציניות?"

• יש לכם תמיכה מרבנים שהסכימו לפרשנות הזאת?

"אני רוצה להגיד לך דבר אחד, הגרי"ש תמך בפרוש, כי אם לא היה תומך זה היה חילול ה'. היו אומרים שהוא נוקם את סיפור ביתר עלית. וזה שהוא ינקום את סיפור ביתר, זה חילול ה'. אבל אנחנו, שאין לנו את החשבון הזה, אנחנו מחויבים למחות על כבודו. ואני חושב שבמבחן התוצאה הצלחנו. הצלחנו להעביר לציבור הליטאי את הסיפור האמיתי. את הזלזול בגדולי ישראל. ושיש דין ויש דיין. לא תהיה יותר הפקרות אצל העסקנים".

• יש שמועות שהמימון שלכם הגיע מברקת. זה נכון? ואיך אתם מרגישים עם ניצחון של ראש עיר חילוני בירושלים?

"לא קיבלנו מימון מאף אחד. הוצאנו כספים מהכיס שלנו. אין לנו שום דבר עם ברקת. אנחנו לא רצינו שיהיה ראש עיר חילוני, אבל במצב שנוצר, לפי דעתנו בכל מקרה היה נבחר ראש עיר חילוני. השאלה היא אם היה לו זקן או לא. צר לי להגיד את זה, אבל מי שלא שומע לרבנים אין הבדל בינו לבין חילוני".

• אתה שמח הבוקר?

"אשקר, אם אגיד שלא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 85 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}