י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הגר"ח: "להצביע לפרוש. אין מה לדון"

במענה לשאלה שנשלחה אודות הבחירות בירושלים, ענה הגר"ח קניבסקי: "אחרי שמו"ח פסק שיש להצביע למאיר פרוש, אין מה לדון בזה". וגם: מה התרחש בבית הגרי"ש אלישיב • חשיפה

הגר"ח קניבסקי. "אין מה לדון". צילום: דוב האזרחי
הגר"ח קניבסקי. "אין מה לדון". צילום: דוב האזרחי



מערכת הבחירות מתקרבת לסיומה, ובמטות יושבים טובי המוחות ודנים: כיצד ניתן לעורר את הציבור החרדי היושב שאנן בבתים. יושב שאנן אמרנו, לאו דווקא. ישנם כאלה שקוראים בעיון רב את המודעות המופצות בעשרות אלפי עותקים, בהן נראה הגרי"ש אלישיב עם הכיתוב: "אין כבודו מחול" - ומפחדים שהציבור הליטאי, שרואה את המסרים הסותרים, יישאר בבית. כך לפחות חוששים במטה פרוש.

מכאן, לא רחוקה הדרך לשליפת נשק יום הדין של הציבור החרדי, הלא הוא הגר"ח קנייבסקי. בשאלה שהופנתה לגר"ח, הוא נשאל: "לכבוד מרן הגר"ח קניבסקי, הואיל ויש מועמד חרדי מאיר פרוש מול מועמד חילוני ניר ברקת וכבר הורה זקן מרן הגרי"ש אלישיב לבחור במועמד מאיר פרוש, כיצד יש לנהוג?"

הגר"ח בתשובתו עונה: "אחרי שמו"ח פסק שצריך להצביע למאיר פרוש, אין מה לדון בזה. וצריך לפעול למענו".

גורמים הקשורים ל'דגל התורה' אומרים: "המכתב הוא חד משמעי. אין בו שום פרשנות. חייבים להצביע למאיר פרוש. זה מה שהגר"ח מבקש".

גורמים במטה פרוש וב'דגל התורה' ניסו בתחילה להכחיש את קיומו של המכתב, אולם רק לאחר שהובהר להם כי בידי 'בחדרי חרדים' מצוי העתק של המכתב - הם הודו בקיומו.

הסיבה להכחשה שיצאה מפי נציגי 'דגל התורה', למרות המכתב החד-משמעי, התומך ב'יהדות התורה' ובמועמדה לראשות העיר, מאיר פרוש, היה איום ששיגרו אנשי הביטאון המפלגתי 'יתד נאמן', לפיו "אם יפורסם מכתבו של הגר"ח לפני העיתון שלנו, לא נפרסם את המכתב". במטה פרוש הפנימו את האיום, ולכן ניסו בתחילה להכחיש את קיומו של המכתב.

הגרי''ש חתם על 'קול קורא'

עוד חיזוק קיבל מאיר פרוש הערב. היה זה באסיפה שנערכה בביתו של הגרי"ש אלישיב, ברחוב חנן, בה השתתפו ראשי ישיבות ליטאיות. במהלך האסיפה אמר הגרי"ש: "יש לעשות הכל למען פרוש, כשיש מצב של חילול ה' כל שיקול אחר יורד מהפרק".

לאחר שראשי הישיבות העלו בפניו כי יש אנשים מהציבור שרוצים למחות על כבודו, וכאות מחאה לשים פתק לבן בקלפי, אמר הגרי"ש כי יחתום על ה'קול קורא' בכדי להוציא מכל ספק.

במעמד החתימה לא נכחו פוליטיקאים. היחיד שנכח בחדר הוא משה גורא, המשובץ במקום העשירי ברשימת 'יהדות התורה' למועצת העיר.

עשרות אלפי מודעות של "כבוד התורה"

במקביל, בשכונות ירושלים מתגבר בשעות האחרונות הקמפיין נגד פרוש.

מודעות שעליהן נכתב 'כבוד התורה' במקום שמו של פרוש בפתק הצהוב, מופצות בעשרות אלפי עותקים.

בשיחה שערכנו עם אחד מראשי הקמפיין הוא אומר: "נבעיר את ירושלים. אנשי פרוש נלחמים בנו, אבל אנחנו לא מפחדים. אנחנו מונעים מאידאולוגיה, ואנחנו נראה לפרוש שיש דין ויש דיין".

אנשי המטה מפיצים גם פשקוויל מתסיס בשכונות החילוניות בירושלים, במטרה לעודד את החילונים להגיע אל הקלפי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}