י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"ח"ו שמחמת ריחוק מקום יבטל מהצבעתו"

גדולי ישראל חתמו על מכתב מיוחד, המופנה אל תלמידי הישיבות הלומדים מחוץ לעיר בה יש להם את זכות ההצבעה, וקובעים: לנסוע להצביע "ומיד ישוב ללימודו" • פרסום ראשון

המכתב אל בחורי הישיבות
המכתב אל בחורי הישיבות

היום (א) בצהריים חתמו הרבנים הגאונים גרשון אדלשטין, נסים קרליץ, אריה לייב שטיינמן וחיים קניבסקי על מכתב המופנה אל תלמידי הישיבות, המתגוררים ברחבי הארץ, לנסוע לבתיהם ולהצביע.

הגרמ"י ליפקוביץ יצא במכתב מיוחד זה במוצאי-שבת האחרון, ואליו הצטרפו היום יתר הרבנים החותמים. המכתב נכתב לאור העובדה שלמרות שנותרו פחות מיומיים לפני פתיחת הקלפיות ברחבי הארץ, ועדיין במקומות שונים, כמו גם בהיכלי התורה, שוררת שאננות.

המכתב מיועד לתלמידי הישיבות הלומדים מחוץ לעיר בה יש להם זכות הבחירה והרבנים כותבים, כי "חובה עליהם ללכת ולהצביע ומיד לחזור ללימודם".

במכתב נאמר: "כאשר ביום שלישי הבעל"ט מתקיימים בחירות בהרבה ערים כאן, ועניינים רבים של קיומה של תורה תלוי בבחירת הנציגים החרדים והצלחת הרשימות העומדות תחת מרות גדולי ישראל, לזאת באנו בזה להורות לכל אחד ואחד מבני הישיבות, שמוטל עליו לבוא להצביע בעיר מגוריו, וח"ו שמחמת ריחוק מקום וכדו' יבטל מהצבעתו, ומיד ישוב ללימודו, והשי"ת יעזרנו על דבר שמו ית' ונזכה שיתקדש שמו ית"ש וירום קרן התורה בב"א".

נאום מיכל יהודה ליפקוביץ
י. גרשון אדלשטין
נסים קרליץ
א.י.ל. שטיינמן
חיים קניבסקי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}