י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ישי: "להעמיד את ברק לדין. מסית נגד ציבור שלם"

אהוד ברק בחר לתקוף את הציבור הימני בעצרת לזכרו של יצחק רבין, ונתן אישור מרומז לפעולות אקטיביות נגד מחנה הימין. השר ישי בתגובה: "הסתה על ציבור שלם, שיתנצל!" ועד מתיישבי יו"ש: "סגנון משתלח ואלים"

אלי ישי
אלי ישי

כמידי שנה עצרות הזיכרון לראש הממשלה המנוח יצחק רבין, הופכות למעין כנסים פוליטיים. השנה, ערב בחירות, הדבר מורגש פי כמה וכמה. הפוליטיקאים מנצלים את העצרות לחדד מסרים פוליטיים.

בעצרת הזיכרון ה-13 ליצחק רבין, שנערכה אתמול בכיכר רבין, אמר שר הביטחון אהוד ברק : "האלימות גם היום קיימת, העשבים שוטים הפכו לגידולים סרטניים עם גרורות מסוכנות". הוא הוסיף, כי "לפני 13 שנה הייתה כתובת על הקיר, היום אבן מקיר תזעק. זהו ערעור בוטה על הדמוקרטיה ושלטון החוק. אנו מבטיחים לך יצחק, נעקור את הרע הזה מקרבנו. במעשים ולא בדיבורים".

ברק הוסיף: "יצחק, אנו כאן כולנו נישא את התקווה עד שתתגשם, נישא אותה במעשים לא בדיבורים. אתה נרצחת, אך הלהבה לא תיכבה, חלומך יצחק ינצח. הקהל הזה לא ציני ולא מיואש. חלומות מתגשמים ואנו נגשים את החלום".

כצפוי, דבריו עוררו סערה גדולה. יו"ר ש"ס, אלי ישי, טוען כי דבריו של ברק עלולים להביא להסתה. בוועד מתיישבי יהודה ושומרון דרשו: "להעמיד את ברק לדין".

בפתח ישיבת הממשלה אמר ישי: "מדובר באמירה אומללה. יש כאן הסתה כוללת לציבור שלם. זה ניסיון להוציא ציבור, שהוא הרוב במדינה, מחוץ לקונצנזוס ולא להתנצל. אני נגד הכללות מכל סוג שהוא, ולומר שעשבים הפכו לגידולים, זו מגה-הכללה, המובילה לשיסוי במקום לאיחוי. מה שדרוש בימים אלה זה איחוי ודברי ברק משיגים רק את ההיפך".

בעקבות הדברים, יצא גם ועד מתיישבי יהודה ושומרון במתקפה חריפה על שר הביטחון. "ברק ממשיך את מסורת ההסתה השמאלנית כנגד המתיישבים היהודים ביהודה ושומרון", אמרו בוועד. "רמת ההסתה כנגד המתיישבים היהודים הולכת וגוברת מיום ליום, ודוברי השמאל רק מתחרים ביניהם מי יתלהם יותר מחברו".

לדברי אנשי ועד מתיישבי יהודה ושומרון, "כדי לזכות בתמיכת השמאל הקיצוני, מוכן שר הביטחון של מדינת ישראל להטיל דופי במאות אלפי היהודים החלוציים החיים ביהודה ושומרון". הם הוסיפו כי "הסגנון המשתלח והאלים שבו נקט ברק הינו הסתה גזענית-פלילית חמורה", ודרשו מהיועץ המשפטי לממשלה להעמיד את ברק לדין.

בתנועת נאמני ארץ ישראל הצטרפו לביקורת על דבריו של שר הביטחון, ואמרו: "דברי ההסתה של ברק מוכיחים שוב את חוסר היכולת של מפלגת העבודה להתמודד עם ערכים שבהם דגלה בעבר ונטשה, כמו התיישבות ואהבת הארץ".

לטענת אנשי נאמני ארץ ישראל, לאור דבריו של ברק אין פלא שהציבור מפנה עורף למפלגת העבודה. "אנו קוראים לציבור הישראלי לחזור לערכי היסוד של עם ישראל, להקים יישובים חדשים ולהפסיק את מחול השדים נגד בוני ארץ ישראל", הוסיפו בתנועה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}