י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

'דפי האלף' יוחלפו בפלאפונים (לא כשרים)

הסטוריה: מטה הבחירות של פרוש שכר כ-300 פלאפונים מ'פלאפון'. במקום 'דפי האלף', יקבל כל משקיף פלאפון מסוג TELIT, באמצעותו יועבר מספרו של כל מצביע, דרך האינטרנט, למטה המרכזי

TELIT של פלאפון
TELIT של פלאפון

ביום הבחירות יוצבו על ידי מטה אגודת ישראל ומאיר פרוש, כ-300 חברי וועדות קלפי, להשקיף על תהליך ההצבעה בקלפיות בירושלים. במשך עשרות שנים השתמשו המשקיפים בדפים שנקראו 'דפי האלף'. בדף זה היו מספרים מ-1 עד 1000, ועל כל אזרח שהצביע סימן המשקיף X על מספרו. במשך היום הסתובבו שליחים שנקראו "רצים" (בדרך-כלל על אופנועים), אשר אספו את 'דפי האלף' מהקלפיות למטות השכונתיים, שם נרשמו הנתונים, ומצביעים שעדיין לא הצביעו, 'זכו' לטלפון תזכורת ממטה הבחירות, או לבירור האם הם צריכים הסעה לקלפי.

אבל כל זה שייך מעתה להיסטוריה.

מטה הבחירות שכר כ-300 פלאפונים מחברת פלאפון, ומחר יערך כנס הדרכה למשקיפים וחברי ועדות קלפי, במהלכו יקבל כל משקיף פלאפון מסוג TELIT, בו הוא נדרש לרשום ברגע ההצבעה את מספרו של המצביע, הנתונים מועברים מיידית דרך האינטרנט למטה המרכזי, וכך הם יודעים בכל רגע נתון את אחוזי ההצבעה ואת רשימת המצביעים אשר טרם ממישו את זכותם להצביע.

כל משקיף יצוייד, כמובן, גם ב'דפי אלף', מחשש לתקלות בפלאפונים.

בירושלים קיימים כאלף קלפיות (כ-150 מהם במגזר הערבי, כ-300 בשכונות החרדיות, וכ-550 בשאר שכונות העיר). משיקולי תקציב, מטהו של פרוש ישלח משקיפים רק לקלפיות שבשכונות החרדיות. בשאר הקלפיות קיים הסכם עם נציגי ש"ס כי ידאגו לאינטרסים של אגודת ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}