י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

בית המשפט: מאשר 'טיב טעם' בקריית גור

נציג יהדות התורה בעיריית תל-אביב, נפתלי לוברט, ותושבים מהקריה החסידית, פנו לבית משפט בבקשה שיאסור על פתיחת סניף של רשת הטריפה 'טיב טעם' בקריית הרי"מ לוין. השופטת דחתה הבקשה

חזיר ליד הבית. סניף טיב טעם
חזיר ליד הבית. סניף טיב טעם

נציג חסידות גור בעיריית ת"א, נפתלי לוברט, ותושבים נוספים, פנו לבית המשפט בבקשה שיאסור על פתיחת סניף 'טיב טעם' בקריית הרי"מ לוין. כידוע, רשת טיב טעם הינה רשת הפותחת את סניפיה בשבת, ואף מוכרת מוצרים שאינם כשרים, לרבות חזיר.

המבקשים טענו בבית המשפט, כי קרית הרי"מ לוין היא שכונה ותיקה, בה מתגוררים כ-300 בתי אב חרדים, המנהלים שם חיי קהילה מפותחים, הכוללים בתי כנסת, ישיבות ומוסדות חינוך שונים, וכי מדובר בשכונה החרדית היחידה בתל-אביב.

המבקשים אף הצביעו על חשש כי עם פתיחת החנות, יגרמו לתושבי שכונת הרי"מ נזקים דרמטיים, החל מירידה מהותית בערך הדירות ועד לעזיבת תושבים את השכונה והתפוררותה. בנוסף לכך טענו כי הפעלת המרכול פוגעת באיכות חייהם, גורמת מטרדי רעש, מטרדי איכות סביבה, מטרדי ריחות ולכלוך, בעיות תחבורה ותנועה לתושבי השכונות וכי פתיחתו אף אסורה על-פי חוק עזר עירוני האוסר פתיחת עסקים בשבת ומכירת חזיר.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רונית פינצ'וק, דחתה את הבקשה לצו מניעה זמני, בטענה שטענות אלה נטענו באופן כללי, ללא פירוט מספיק, מבלי שצורפה ולו ראיה לנזק, להיקפו ולשיעורו.

עוד טענה כי אחד המבקשים לא הגיע לדיון, מבקש נוסף אינו גר בשכונה ומבקש שלישי אינו גר בשכנות למרכול ומחלונו לא ניתן לראות את המרכול. בנוסף טענה, כי בג"ץ פסל את חוק החזיר.

השופטת הטילה על המבקשים הוצאות משפט בסך 2,500 שקלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}