י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אין הכשר 'מהדרין'? - אין תשלום

זוג חרדי שהזמין חתונה ב'היהלום שבכתר', ביטל את האירוע לאחר שהורדה כשרות ה'מהדרין' מהאולם. הבעלים תבעו מהזוג פיצוי של 50% ממחיר ההזמנה. השופט קבע: "הזוג לא ישלם. בעלי האולם ישיבו לזוג המקדמה ששילמו"

פטר מתשלום. השופט ארנברג
פטר מתשלום. השופט ארנברג

זוג חרדי הזמין חתונה באולם 'היהלום שבכתר'. כחודשיים לפני חתונתם ביטלו בני הזוג את ההזמנה, לאחר שנודע להם כי הרבנות בירושלים הורידה את כשרות ה"מהדרין" לאולם. בעקבות ביטול האירוע, תבען בעלי האולם את בני הזוג על תשלום פיצוי של 50% ממחיר ההזמנה.

נציגי האולם טענו בבית המשפט, כי לזוג לא הובטח הכשר מהדרין, וכי הובטח להם שאם הכשר "רבנות ירושלים מהדרין" לא יוחזר עד הארוע, הם יקבלו הכשר "עדה חרדית (אייכלר)".

עוד טענו, כי הסרת ההכשר לא נבעה מענייני כשרות, אלא משום שבעלי האולם סרבו להתדיין בפני ביה"ד של הרבנות.

השופט גדי ארנברג דחה את התביעה, וקבע: "למרות שבהסכם עצמו אין התחייבות להכשר כלשהו, אך אין ספק שאדם חרדי, לא יקיים ארוע במקום שהוא ללא הכשר. וברור כי לאדם חרדי יהיה חשוב שההכשר יהיה ל'מהדרין' וגם לא כל הכשרי המהדרין זהים, יש כאלה שאוכלים מהכשר מהדרין מסוים ואינם אוכלים מהכשר אחר על אף שגם הוא מהדרין".

על כן, כיוון שבעת הזמנת האירוע, על קיר המשרד של מנהל האולם היתה תלויה תעודת ההכשר של "רבנות ירושלים מהדרין" הרי שהזוג הסתמך על הכשר זה.

גם הטענה לפיה ההכשר לא הוסר מטעמי כשרות, אלא בגלל סרוב לדון בביה"ד הרבני, אין בה כדי להביא לתוצאה אחרת. כיוון ש"מבחינת המזמין ההכשר הוסר, וממילא הוא ומוזמניו לא יוכלו לאכול מן האוכל המוגש בארוע, בין אם סיבת הסרת ההכשר היא זו או אחרת".

השופט פטר את הזוג מתשלום, ואף חייב את אולם 'היהלום שבכתר' להשיב לזוג את המקדמה ששילמו בסך 5,000 ₪.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}