י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

בית שמש בראש 'טוב'

למרות כינוסי המחאה נגד המפלגה שטרם נולדה, מנהיגיה ממשיכים בכל הכח. מעודדים מההצלחה בסקרים הם אומרים: "נעשה סוף לעוולות במוסדות החינוך. נדאג לנוער נושר. אנחנו המפלגה הכי קשובה לגדולי הדור"

בית שמש בראש 'טוב'


פא"י חוזרת? לאחר שנים בהן נדמה היה שהמפלגה או שמא הזרם שהיווה בזמנו את הגרעין הקשה של מפלגת פא"י נעלם מהאופק, נרשמים סימנים של חזרה לחיים, לפחות מצד ממשיכי דרכה הרעיונית.

למרות שהמפלגות שקמות על מצע פא"י, עם שינויים מתחייבים מהזמן, מכחישים קשר למפלגת פא"י, אי אפשר להתעלם מטביעות האצבע הגסות שמשאירה משפחת ורדיגר על הקמפיינים של אותן מפלגות.

הסנונית הראשונה הייתה מפלגת 'טוב' בעיר ביתר. למרות איומים ומכתבי נגד מצד רבנים לצד כינוסי מחאה, הם רצו עד הסוף. המצע שליווה את מפלגה נבע מהכעס הגדול של אותן משפחות שילדיהן אינם מתקבלים למוסדות חינוך.

מפלגת 'טוב' הבטיחה לבוחריה כי יסייעו להם ככל שידרש בהכנסת הילדים למוסדות לימוד. לפי הצלחת המפלגה, נראה שהנושא הזה בוער כאש בעצמותיהם של לא מעט אנשים. ואכן, בעיר ביתר הוקמה ועדת רבנים שאחראית על הקבלה למוסדות - והנושא הוצא מידי העסקנים.

מי שמנסה לשכפל את ההצלחה בעיר בית שמש הוא אלי פרידמן, זמר מצליח, הידוע כמי שעוסק רבות בקירוב נוער נושר חזרה לכור מחצבתם.

אתמול התקיים כנס מחאה במוסדות 'עטרת שלמה' נגד המפלגה הצעירה, והרב שלום סורוצקין, ראש ה'כולל', נשא דברים על גודל החשיבות לציות לדברי גדולי ישראל.

• אלי, אתם הולכים נגד גדולי ישראל?

"זה נכון שאין לנו תמיכה מגדולי ישראל. אבל הניסיון בביתר הוכיח שהמפלגה שקשובה יותר מכל לדברי גדולי ישראל זו מפלגת 'טוב'. אנחנו לא נגד יהדות התורה. להיפך. אני חושב שאני עוזר להם.

"המצביעים שלנו ככללם אינם מצביעים יהדות התורה. יש לנו את חב"ד שלא הצביעה ג' אף פעם, אמריקנים, וחבר'ה מהמזרחי שהיו מצביעים למפד"ל עד היום. אם לא אנחנו, חלקם הגדול היה נשאר בבית. אנחנו מגבירים את הייצוג החרדי במועצה.

"אנחנו רוצים לקדם דברים שלא קיבלו טיפול עד היום. בין היתר לעורר את המודעות על דבר אי קבלתם של ילדים למוסדות לימוד. זה פשוט דבר מזעזע. אנחנו רוצים לקדם נושאים כמו נקיון העיר, וטיפול בנוער נושר שאין מי שדואג להם. היחיד שדאג בבית שמש בשנים האחרונות לנוער נושר זה אלי פרידמן ובתקציבים דלים מאוד. אני רוצה לעורר מודעות גדולה יותר".

• מה אתם רוצים - המוסדות החרדים הם פרטים. איך אפשר לכפות עליהם לקבל אנשים שעל פי טענתם אינם מתאימים?

"אני לא בא בטענות למנהל מוסד שמציב קריטריונים, ולא מקבל את מי שלא עומד בהם. זה לגיטימי, וגם אני רוצה לחנך את ילדי בצורה מסוימת. הבעיה שלי היא עם מנהלי מוסד שלא מקבלים ילדים בגלל תדמית. אמר לי פעם מנהל מוסד: 'יכול להיות שהילד מתאים, אבל אני לא יכול לקבל את כולם כל שנה. זה יהרוס לי את התדמית'. על זה אני מדבר, על העוול שעושים לילדים על לא עוול בכפם. מה שאני מבקש - שתקום ועדת רבנים שהיא תהיה אחראית מי נכנס ומי לא. להוציא את זה מידי העסקנים".

• זה נכון שפא"י מריצים אותכם. גם מבחינה תקציבית וגם מבחינה רעיונית?

"בהחלט לא. מבחינה תקציבית כל הקמפיין ממומן על-ידי תושבים מהמקום שהנושאים אנחנו מדברים עליהם קרובים לליבם. יהיה אפשר לראות זאת לאחר הבחירות בדו"ח שנגיש למבקר המדינה. מבחינה רעיונית, אני אכן מתייעץ לפעמים עם חנוך ורדיגר (משרידי פא"י. ש.א) אבל זה רק ייעוץ, לא יותר מזה".

• אתה זמר מצליח, מפורסם בתחום החינוך, בשביל מה אתה צריך את זה?

"אני לא יכול לראות עוולות. הלב שלי לא נותן לי לשבת בשקט. אני רוצה לעלות לשמיים וכשישאלו אותי, הרי ראית את העוולה למה לא מחית - אני אכול לענות מחיתי. אם יילך, אני מקווה להשפיע, ואם לא יילך - אני אוכל להגיד בשמיים שלפחות ניסיתי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}