י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ד"ר צביה גרינפלד נכנסת לכנסת

יוסי ביילין הודיע על סיום הקריירה הפוליטית שלו. הבאה בתור ברשימת מרץ היא צביה גרינפלד, 'חרדית' מירושלים, שהתפרסמה בזכות דעותיה האנטי-חרדיות. הנחמה: נכנסת לשלושה חודשים בלבד

ח"כ יוסי ביילין. בלכתו, הוריש לנו את גרינפלד
ח"כ יוסי ביילין. בלכתו, הוריש לנו את גרינפלד

ח"כ יוסי ביילין ממרצ הודיע הערב (ג) רשמית על פרישה מהחיים הפוליטיים.

ביילין יגיש בימים הקרובים את התפטרותו לכנסת. ח"כ ביילין, לשעבר יו"ר מרצ, כיהן בעבר כח"כ ושר מטעם העבודה ונחשב מקורב לשמעון פרס. בין היתר כיהן כשר המשפטים וכמזכיר הממשלה.

בפריימריז האחרונים שהתקיימו במרצ החליט ביילין לפרוש מההתמודדות חוזרת על תפקיד היו"ר והביע תמיכה בחיים אורון, שזכה לאחר מכן בבחירות.

ביילין הצטרף למרצ לאחר יותר משני עשורים במפלגת העבודה, בהם רקם את הסכמי אוסלו, כיהן כשר אך לא הצליח להגיע למקום ריאלי ברשימת המפלגה לפני בחירות 2003. התפטרותו של יוסי שריד מראשות מרצ לאחר הבחירות הובילה אותו להתמודד על ראשות המפלגה.

פרישתו של יוסי ביילין מהפוליטיקה התקבלה בצער אצל יו"ר מרצ הנוכחי, חיים אורון, אבל יש מי שלא מצטער על עזיבתו. יו"ר מרצ המיתולוגית, שולמית אלוני, אמרה ל-ynet: "אנחנו לא חברים כל כך טובים, לכן לא אתגעגע. אני לא מתגעגעת לאנשים". עוד אמרה אלוני כי ביילין "יודע מה הוא רוצה ואני מאחלת לו בהצלחה. לי הספיק להיות חברת כנסת כי הייתי הרבה מאוד שנים - משנת 1965. וחשבתי שמספיק, שאני יכולה לעשות דברים אחרים. יכול להיות שהייתה לו אמביציה גדולה יותר. היום זה לא כבוד גדול להיות חבר כנסת. כשאדם טעם איך זה להיות חבר כנסת והיה גם שר, מותר לו ללכת גם לדברים אחרים. מותר לו לחפש דרך חדשה".

במקומו תיכנס ד"ר צביה גרינפילד, מספר 6 ברשימה. פעילה פוליטית 'חרדית' בשמאל הישראלי, חברת מפלגת מרצ-יח"ד.

גרינפילד נולדה בירושלים. היא גדלה בבית חרדי ולמדה ברשת החינוך בית יעקב. לאחר מכן למדה לתואר ראשון ושני בפילוסופיה והיסטוריה באוניברסיטה העברית וסיימה דוקטורט בפילוסופיה פוליטית. גרינפילד התחתנה עם רופא ילדים אמריקני חוזר בתשובה והם התגוררו מספר שנים בארצות הברית. לזוג חמישה ילדים. לאחר חזרתם ארצה, עברו להתגורר בשכונת הר נוף בירושלים.

מאז שנות ה-90 היא פעילה בתחומים פוליטיים וחברתיים. גרינפלד הצטרפה לחוגי שמאל קיצוניים ומרבה להטיף נגד החרדים ואורחות חייהם. בעבר ספגה איומים, לאחר התבטאויות חמורות שהשמיעה נגד הציבור החרדי.

גרינפילד כתבה את הספר "הם מפחדים - איך הפך הימין הדתי והחרדי לכוח מוביל בישראל", אשר מתח ביקורת קשה על עמדות הציבור הדתי והחרדי. גרינפילד מדמה בספרה את יחסם של החרדים למדינת ישראל לגישתה של הכנסייה הנוצרית כלפי עצם קיומו של העם היהודי. היא טוענת שהחרדים חפצים ואף עמלים להביא בכל הדרכים האפשריות לכישלונה של הציונות ומדינת ישראל במתכונתה החילונית.

כתוצאה מהתנהלותה ומביקורתה על החברה החרדית, היא נודתה הלכה למעשה. על אף שגרינפילד מגדירה עצמה כחרדית ושומרת מצוות, היא אינה נתפסת כחלק מהציבור החרדי, שכן היא אינה שותפה לא בדרך חיים, ולא באמונותיה, לחרדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}