י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

השב"כ ביקש לגייס לשורותיו מספר פעילים בכירים ב'יד לאחים'

בחודשים האחרונים הופעלה מסכת של לחצים מצד שירותי הביטחון הכללי על כמה מבכירי פעילי יד לאחים להתגייס לשירות. השבוע החליט יו"ר יד לאחים להסיר את הערפל, ולפנות במכתב ישיר לראש השב"כ יובל דיסקין

פעילי יד לאחים בשנים הראשונות
פעילי יד לאחים בשנים הראשונות


הטלפון שקיבל ג', פעיל מרכזי ביחידת החילוץ של האגף להצלה מטמיעה של יד לאחים, היה קצר ואנונימי. הדובר מעברו השני של הקו סירב להזדהות והסתפק במסר קצר. "אני חייב לדבר איתך על משהו לטובת עם ישראל", אמר בטון נחרץ. במילים קצרות הבהיר לג' כי מוטב לו בשלב זה שלא להזדהות וכי יודה ויעריך מאוד אם יסכים להיפגש עמו.

לא הייתה זו הפעם הראשונה שבה קיבל ג' פנייה כזו. לתומו חשב כי לפניו עוד מקרה רגיש של הצלה מכפר ערבי, בתנאים לא פשוטים, וכי הדובר אינו אלא בן משפחה המבקש להביא לפדיון שבויים אך בד בבד להסתיר את זהותו. רק כשהסתיימה הפגישה בנקודה שאותה קבע הדובר האלמוני, קלט ג' כי מטרתה הייתה אחרת לחלוטין.

שירות הביטחון הכללי, כך הסתבר לו לג', כמו לעוד ארבעה מבכירי הפעילים ביד לאחים שקיבלו פניות דומות בעת האחרונה, סימן לו למטרה לגייסם לשורותיו. השכנוע האינטנסיבי לא הסתכם במפגש בודד. מסכת של לחצים הופעלה בכל החודשים האחרונים מצד השב"כ כלפי הפעילים שיואילו להתגייס לשורותיהם בנימוק שהדבר "יציל את עם ישראל".

בשלב מסוים פנו הפעילים אל אחד מגדולי הדור כדי לדרוש בעצתו. כשומעו את כל פרטי הפניות החוזרות והנשנות, אמר ברגש: "הפעולות שאתם מבצעים ביד לאחים לפדיון שבויים, מצילות את עם ישראל לא פחות מהפעולות שהשב"כ מצפה שתעשו".

השבוע החליט יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, להסיר את הערפל האופף את הפניות והלחצים ולפנות במכתב ישיר לראש השב"כ, יובל דיסקין. "ההצלחה שלנו אינה אלא בזכות העובדה השמימית שלכל פעיל מצטרף מלאך שערב להצלחתו במצוות פדיון שבויים", כותב הגרש"ב ליפשיץ ומטעים: "אין לי ספק כי סייעתא דשמיא שלמעלה מדרך הטבע מלווה כל אחת מהפעולות".

יו"ר יד לאחים אף הזמין אישית את ראש השב"כ בהמליצו כי "במקום ללכת במסתרים, הנך מוזמן להתרשם באופן בלתי אמצעי מפעילות יד לאחים להצלת נפשות ופדיון שבויים ולהיווכח במו עיניך כי רק יד ההשגחה העליונה היא המנחה את הפעילים ומובילה את הניצולים למקום מבטחים".

מיד לאחים נמסר השבוע כי לא ניתן לפרסם את כל הפרטים על הפעולות והפגישות שננקטו בכל העת האחרונה בין גורמים בשב"כ לבין כמה מבכירי פעילי יד לאחים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}