י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

סופית: הליטאים תומכים בפרוש

לאחר שבועות של סחרור במערכת הפוליטית, נערכה פגישה בין הגרי"ש אלישיב לאדמו"ר מערלוי, בה נאמר מפורשות: "יש לתמוך בפרוש". יחתמו על 'קול קורא' משותף. 'יתד' מחר: "להיחלץ חושים למען פרוש"

הפגישה בין הגרי"ש לאדמו"ר מערלוי, היום. צילום: מאוחדים
הפגישה בין הגרי"ש לאדמו"ר מערלוי, היום. צילום: מאוחדים

פגישה דרמטית התקיימה היום (ב) בביתו של הגרי"ש אלישיב.

כפי שדווח לפני מספר שבועות, ביקש האדמו"ר מערלוי להיוועד עם הגרי"ש, כדי להביע בפניו את דעתו על הבחירות בירושלים. הפגישה נדחתה במשך זמן רב, מסיבות שונות ומשונות.

היום, בשעת הערב, היא יצאה סוף-סוף אל הפועל. ומחמת שדבר קיום הפגישה התפרסם ברבים עוד לפני בואו של האדמו"ר, היא משכה, מטבע הדברים, סקרנים רבים שגדשו את בית הגרי"ש.

מיד לאחר החלפת ברכות הדדיות, התבקשו הנוכחים לעזוב את החדר ולתת לשיחה להתנהל בפרטיות. במהלך השיחה נוכחו בחדר בנו של האדמו"ר, המכהן כראש ישיבת ערלוי, ונכדו של הגרי"ש, אריה אלישיב.

השיחה, מטבע הדברים, התנהלה על ענייני דיומא - ירושלים והחינוך העצמאי. האדמו"ר מערלוי אמר שחייבים לתמוך במועמד חרדי לראשות העיר, למרות כל חילוקי הדעות. הגרי"ש אלישיב הסכים עמו ואמר שוודאי אם לא ייבחר המועמד החרדי, יהיה חילול ה' גדול.

מאחר שהשיחה התנהלה בשמונה עיניים דיסקרטיות, קשה בשעה זו להביא ציטוטים מהשיחה. ב'קול החרדי' פורסם, שהגרי"ש והאדמו"ר סיכמו להוציא מכתב משותף, הקורא לתמוך במאיר פרוש, מלבד ה'קול קורא' שיתפרסם, עליו יחתמו רבנים ואדמו"רים.

מי שמעורב בפרטי המשא ומתן, וסייע רבות לקידום השלום בין הליטאים ל'שלומי אמונים', הוא ראש עיריית ביתר לשעבר, יצחק פינדרוס.

בימים האחרונים נוצרו יחסי קרבה בינו לבין מאיר פרוש. כפי שדווח באתר 'בחדרי חרדים', נפגשו אתמול השניים במטרה להגיע להבנות שאכן הושגו. היום, בשעות הערב, הגיע פינדרוס לבית הגרי"ש והציג בפניו את הסיכומים. הגרי"ש נתן את ברכתו והסכמתו.

במטה פרוש אומרים היום: "אנחנו מודים לרב פינדרוס על העזרה הרבה, ומקווים ששיתוף הפעולה יימשך עוד זמן רב".

במקביל, מחר (ג) תפורסם בעיתון 'יתד נאמן' (פירסום ביום ג', בו זוכה העיתון לתפוצה רחבה, מראה על החשיבות שמייחסת 'דגל התורה' לתמיכה בפרוש) כתבה שתציג את עמדת 'דגל התורה', לפיה חייבים להצביע עבור המועמד מאיר פרוש. בכתבה נכתב, כי מי שלא יבחר במועמד החרדי, גורם לחילול ה' גדול, וחובה קדושה להיחלץ חושים למען הצלחתו של פרוש.

בבית הגרי"ש אלישיב סרבו להתייחס לידיעה. אך גורם המקורב לבית ברחוב חנן אמר: "הרב הביע ואף פירסם את דעתו העקרונית לפני זמן רב, פגישות של רבנים כאלו ואחרים לא מוסיפים להחלטתו".

חרושת השמועות, אם כן, אודות תמיכת הציבור הליטאי במועמד מאיר פרוש, באה אל סיומה.

הציבור הליטאי תומך במאיר פרוש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}