י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הרה"ח ר' מאיר עובדיה אינפלד ז"ל

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר בליל שבת הרה"ח ר' מאיר עובדיה אינפלד ז"ל, מנכ"ל 'איחוד מוסדות גור' לשעבר ומחשובי תלמידי החכמים בחצר גור. הלוויתו יצאה במוצאי-שבת להר המנוחות

הרה"ח ר' מאיר עובדיה אינפלד ז"ל
ברוך דיין האמת

ברוך דיין האמת: בירושלים השיב את נשמתו לבוראה בליל שבת קודש, הרה"ח ר' מאיר עובדיה אינפלד ז"ל, מנכ"ל איחוד מוסדות גור לשעבר ומחשובי תלמידי החכמים בחצר גור. כבן 70 היה בפטירתו.

הרב אינפלד למד בבחרותו בישיבות 'שפת אמת' ו'סלבודקה', ונחשב לאחד מחריפי המוחות שבבני החבורה. תלמיד חכם מובהק, ענוותן ובעל מידות תרומיות.

מסופר אודותיו, כי כשעמד בימי בחרותו בכור מבחן לפני גאב"ד טשעבין זצ"ל, התבטא הגאב"ד אודותיו: "לא ידעתי שבדורנו קיימים בחורים בשיעור קומה שכזה".

בימי אברכותו כיהן כר"מ וכמשגיח רוחני בישיבות גור בירושלים, ושמו נודע כאחד מטובי מרביצי התורה ואנשי החינוך. בהמשך נקרא לעמוד בראשות 'איחוד מוסדות גור'.

באותה ענוות חן שליוותה אותו כל ימיו, כיהן גם בתפקיד זה. לאורך שנים ארוכות גייס סכומי עתק משועי ונגידי תבל למען מוסדות התורה בארץ. טוב ליבו ועינו הטובה כבשו את ליבם של נדיבי עם ברחבי תבל שהוזילו מכיסם סכומי ענק למוסדות התורה של גור, גם כאשר לא הייתה להם כל שייכות לחצר זו, כל זאת עקב הקשרים החמים והכנים שנרקמו בינם ובינו והערכתם הגדולה לאישיותו.

ידוע היה בירושלים כאיש רעים להתרועע. משוחח היה עם כל אשר פגש בחביבות ובמאור פנים, קטן כגדול. מעולם לא התנשא על איש למרות תפקידיו הציבוריים הרמים. וכמים הפנים אל הפנים למרות היותו עסקן ואיש ציבור זכה תמיד רק לדברי שבח והוקרה.

לפני כעשור, במהלך אחת משליחויותיו בנכר למען מוסדות התורה, לקה באירוע מוחי, ומאז הלך ונחלש. בעקבות חולשתו פרש מתפקידו, אולם מקום גדול של כבוד והערכה נשמרו לו בחצר גור ובקרב נדיבי העם מחו"ל שהוקירוהו מאוד.

בחודש סיוון אשתקד, במהלך שמחת נישואי בית גור, נדם ליבו. כוחות הצלה הצליחו להחיותו, אולם מאז הוא לא שב להכרתו, ובליל שבת פרשת בראשית השיב את נשמתו הזכה לבוראה.

אחיו הוא יבלחט"א הרב נתן חיים אינפלד, מראשי ופטרוני כולל חזון איש בבני ברק.

הלויתו יצאה במוצאי שבת להר המנוחות בירושלים.

יהי זכרו ברוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}