י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

בשורה לתושבי הדרום: מחלף אשדוד יפתח מחר לתנועה

אחרי מאבק של שנים שניהלו תושבי אשדוד מול ממשלת ישראל, ושנתיים של עבודות שלוו בעיכובים, יוכלו הנוסעים בכביש מספר ארבע ליהנות החל ממחר (ה') מנסיעה ללא פקקים. עם פתיחתו של המחלף החדש, מגיעים לקיצם שנים של פקקים ענקיים שאפיינו את צומת אשדוד דרום

מחלף אשדוד דרום החדש. התרשים באדיבות החברה הלאומית לדרכים
מחלף אשדוד דרום החדש. התרשים באדיבות החברה הלאומית לדרכים



המחלף המשודרג צפוי לשרת את הנוסעים מדרומה של אשדוד אל מחוץ לעיר, כמו גם הנוסעים מגן יבנה אל מחוץ לעיירה. כמו כן, גם הנוסעים מאיזור אשקלון לכיוון תל אביב סבלו מהפקקים בשעות השיא בצומת אשדוד דרום הישן.

עם פתיחת המחלף לתנועה, תועתק תנועת כלי הרכב על כביש מספר 4 לתוואי חדש ממזרח לתוואי הקיים, והכניסה לאשדוד תתבצע באמצעות הגשר החדש שנבנה במסגרת פרויקט ההפרדה המפלסית.

במסגרת העבודות על המחלף, הועתקה גם הכניסה הבעייתית והמסוכנת לתחנת הרכבת אשדוד עד הלום, שהעמיקה את בעיית הפקקים ביציאה הדרומית מן העיר.

פרויקט שדרוג צומת עד הלום, בהשקעה של כ-350 מיליון שקל, כולל בניית הפרדה מפלסית בין כביש מספר 4 ומסילת הרכבת בכניסה הדרומית לאשדוד השלב שהושלם.

בעתיד ישודרג כביש מספר 4 בקטע שבין גן יבנה למושב שדה עוזיה, ויבוצעו הסדרה של צומת גן יבנה, הסדרה של צומת איזור התעשייה עד הלום והסדרה של צומת המחבר בין שדרות מנחם בגין, החוצה את אשדוד ממזרח למרב, לבין שדרות משה סנה, המהווה כביש עוקף מדרום העיר לצפונה. כמו כן, תשופר עוד יותר הנגישות לתחנת הרכבת, מערך התחבורה ותנאי הבטיחות בתוואי הפרויקט.

"ביצוע ההפרדה המפלסית הוא חלק מהפתרונות התחבורתיים שלנו למניעתם של תאונות דרכים בכלל ותאונות דרכים המתרחשות בנקודות מפגש כביש-מסילה, בפרט", אמר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, בהתייחסו לפרויקט.

ויז'ניצר הוסיף, כי העברת התנועה בכניסה לאשדוד לגשר החדש תביא לקיצור זמני הנסיעה וביטול עומסי התנועה בכניסה לעיר, שנגרמו בעקבות ירידת מחסומי הרכבת ועצירת התנועה לסירוגין.

העבודות בפרויקט כוללות סלילה, גישור, רמזור, ניקוז, תאורה ופיתוח נופי. במסגרת הפרויקט יוקמו שני גשרים להולכי רגל, והגשר הממלוכי העתיק ישוקם. העבודות שהחלו לפני כשנתיים צפויות להסתיים במחצית השנה הבאה.

(מקור: מעריב)

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}