י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

גור נגד פרוש: "ניסיון לבצע מחטף באפילה"

מלחמה חזיתית בין ה'סיעה המרכזית' ל'שלומי אמונים'. במודעה המתפרסמת ב'המודיע', מאיימים חסידי גור: "אי-אפשר לבקש תמיכתו של ציבור בבחירות, כאשר קוראים עליו תיגר בעניין אחר"

"נסיון להגביה טורא". המודעה בהמודיע
"נסיון להגביה טורא". המודעה בהמודיע

מי שפתח בבוקר ערב חג הסוכות את עיתון 'המודיע', שפשף את עיניו בתמהון. מודעה כמו זו שהתפרסמה, גם זקני 'אגודת ישראל', שנדמה כי כבר ראו הכל, לא זוכרים.

עבור אותם אלה שאינם נמנים על קוראי הביטאון של התנועה הקדושה, וגם עבור לאלו שנמנים על קוראיו אך לא הבינו על מה יצא הקצף - הנה הסבר קצר:

לפני מספר חודשים נפטר הרב מאיר לוריא, מי שכיהן כמנכ"ל ה'חינוך העצמאי'. לאחר פטירתו, שלח הרב מנחם פרוש מכתב למועצות גדולי התורה של 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה', בו נאמר : "מתוך חרדת קודש לחינוך ילדי ישראל, ועל פי דרישות השלטון, אנו רוצים להקים עמותה חוקית, במקום זו הנוכחית (שקיימת עוד מזמן העותומנים - ש.א.), וזאת במיוחד לאור פטירתו של הרב מאיר לוריא. לאור כל זאת מצאתי לנכון להפוך את ה'חינוך העצמאי' לעמותה הפועלת לפי דרישות החוק". עד כאן לשון המכתב שנשלח למועצות גדולי התורה. על המכתב חתומים הרב מנחם פרוש והרב שלמה לורנץ.

לאחר שגדולי הדור הוחתמו על המכתב, הוא הועבר אל רשם העמותות, בצירוף בקשה, לפתיחת עמותה. העמותה עמדה לפני אישור סופי.

אלא שאז, ברגע האחרון ממש, נודע על היוזמה לאנשי ה'סיעה המרכזית' באגודת ישראל - ואלה כעסו מאוד.

בפיהם היו אין-ספור טענות ואלו מקצתן:

"א. החתימות מגדולי ישראל הוצאו בעורמה. הלכו לכל אחד מהם בנפרד ואמרו ששאר גדולי התורה מסכימים, וכך הוציאו בגניבת הדעת את החתימות. שלא לדבר על כך שישנם האומרים היום שחלק מהחתימות זוייפו, כמו גם מסמכים נוספים.

"ב. מכיוון שבשנת תשל"ט מונה גם הרב אברהם ליזרזון לחבר בעמותת 'חינוך העצמאי' (אמנם לא בספרים הרשמיים, אך יש מסמכים שמעידים על כך), והוא והרב יצחק מאיר מתנגדים לבקשת חלק מהחברים לפתיחת עמותה החדשה - אין לבקשה זו סמכות חוקית.

"ג. מי שעומד מאחורי המהלך הוא ראש עיריית בני-ברק לשעבר, הרב מרדכי קרליץ. הסיכום היה שאם המהלך יצלח והעמותה החדשה תקום, יהיה הה קרליץ שיתמנה למנכ"לה, מה שלא מקובל על ה'סיעה המרכזית', בלשון המעטה. אנחנו נלחמים שיהיה שוויון בחינוך העצמאי בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', והנה הולך פרוש ומוכר אותנו בנזיד עדשים. הוא מסכים לתת ל'דגל' את המנכ"לות העיקר שאנחנו לא נהיה שותפים בהנהלת ה'חינוך העצמאי'".

בימים האחרונים הגישו חברי הכנסת יעקב ליצמן ושמעלקא הלפרט, יחד עם הרב יצחק מאיר, בקשה לצו מניעה נגד העמותה החדשה - וכך המהלך נעצר על סף סיום.

הפרשיה, שנחשפה ב'קול החרדי', עוד תטלטל, ללא ספק, זמן רב את הציבור בחרדי במידה ולא תבוא במהירות אל פיתרונה, ועשויה להוביל תהליכים שישנו את המפה הפוליטית בציבור החרדי.

המכתב שפורסם בהמודיעצילום: המכתב שפורסם בהמודיע
המכתב שפורסם בהמודיע

חדי העין שמו לב שב'המודיע' לא אהיה שום איזכור לכך שח"כ מאיר פרוש הוא המועמד החרדי היחיד לראשות העיר ירושלים. מי שהתפלא על כך קיבל היום תשובה ברורה מאוד בדמות המכתב החריף.

במכתב, החתום על-ידי ה'סיעה המרכזית' וכותרתו "עצור במילין לא נוכל", נאמרים דברים מפורשים נגד אלו שניסו "להגביה טורא בין גדולי ישראל".
.
במכתב גם מופיעים איומים מפורשים, המכוונים כלפי מאיר פרוש, לגבי הנכונות של ה'סיעה המרכזית' לתמוך בו בסיטואציה הנוכחית. באם המצב לא ייפתר בימים הקרובים, נדמה שראש עיר חרדי בעיר הבירה יהיה נחלת העבר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}