י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

קרית אתא: הפסד צורב לעירייה במאבק על הת"ת

לאחר דיונים ממושכים וארוכים פסק בית המשפט המחוזי בחיפה, כי מבנה התלמוד תורה בקרית אתא שייך לעמותה ע"ש הרב יהודה גפן זצ"ל. אנשי העמותה מתכוונים להשכיר את המבנה לישיבה, שתיפתח בעיר

יעקב פרץ. הפסיד במאבק על הבנין
יעקב פרץ. הפסיד במאבק על הבנין

"למרות כל טענותיה של העירייה, הנפרשות על פני מספר רב מאד של עמודים, תוך צירוף מסמכים רבים (לצורך ושלא לצורך) לא מצאתי את הסיבה שבעטיה מתנגדת העירייה לשימוש שמעוניינת המשיבה לעשות במבנה", כתב השופט בפסק דין ארוך ומנומק שניתן השבוע. פסק הדין דן במאבק מתמשך בין עיריית קרית אתא והעומד בראשה, יעקב פרץ, לבין "תלמוד תורה" בית יהודה ע"ש הרב יהודה גפן זצ"ל, עמותה שהעומד בראשה הוא המרא דאתרא, הרב טוביה שולזינגר.בנוסף, נפסק כי על העירייה לשלם לידי המשיבה סך של 5,000 ש"ח לא כולל מע"מ עבור הוצאות טרחת עורכי דין.


"המשיבה רשומה במרשם המקרקעין כבעלת זכות החכירה במבנה", קובע בית המשפט המחוזי בחיפה, בראשו השופט א.קיסרי. "לטענת המשיבה בבקשתה לסעד הזמני, היא התכוונה לפתוח במבנה גני ילדים (העירייה מנעה זאת ממנה בכח הזרוע). לעומתה טענה העירייה כי ביום 31.8.65 נעשה הסכם בין המשיבה לבין המועצה המקומית קריית אתא (קודמתה של העירייה) לפיו התחייבה המשיבה להעביר לעירייה את זכות החכירה במבנה. עוד טענה העירייה כי על סמך ההסכם היא השקיעה בשיפוץ ובהרחבתו סכומי כסף גדולים ביותר...בית המשפט ציין כי ההסכם, שעליו הסתמכה העירייה לא הוצג בפניו וכי העברת זכויות החכירה מכוחו לא בוצעה עד עצם היום הזה".

"גם אני סבור שפעולת העירייה, בה השתמשה בכח הזרוע כדי למנוע את החזקה במבנה מן המשיבה, היא עניין שקשה להפריז בחומרתו. אם סברה העירייה כי המשיבה פועלת בניגוד לדין היא היתה יכולה לפנות לבית המשפט..ולא לעשות דין לעצמה תוך שימוש באמצעים שאינם ראויים".

במשך תקופה ארוכה נעלה העירייה את דלתות המבנה על סוגר ובריח, כשהיא אינה מאפשרת למנהלי העמותה להשתמש במבנה כהבנתם. לאחר שנועץ הרב שולזינגר עם מרן הרב קנייבסקי הוחלט על פנייה לבית המשפט, נגד העירייה.

השבוע, כאמור, אמר בית המשפט את דברו ודלתות המבנה נפתחו מחדש. "בשלב הקודם התכוונו להשכיר את המקום לרשת גני ילדים, אולם כעת השנה כבר נפתחה וכפי המסתמן נשכיר את המקום לישיבה. הדבר חשוב כדי לעודד פתיחת מוסדות חינוך וישיבות בקרית אתא".

לרב טענות רבות נגד העיריה ונגד העומד בראשה, אשר לדבריו מאפשרים בכל שבת את פתיחתם של למעלה מעשרה חנויות למכירת ד"א. "העירייה אף מאפשרת לחברה הקבלנית העובדת תחתיה לבצע עבודות בשבת".

לקראת הבחירות הקרובות נחלק הציבור החרדי בין תומכיו של ראש העיר המכהן לבין תומכיו של דוד ראם, ראש העיר לשעבר. "תנועת דגל התורה תומכת בדוד ראם, ובשיחה שהייתה לי השבוע עם הרב משה גפני שמעתי מפיו דברים ברורים בנושא", אומר הרב שולזינגר ל'בחדרי חרדים'. הציבור החסידי, לעומת זה, תומך בפרץ.

למרות העובדה כי הקהילה החרדית מונה מעט קולות, ואף אין נציג רשמי מטעמה בעירייה, נחשבה מאז ומתמיד תמיכת הציבור החרדי כחלק מהרקורד אותו הציג כל מועמד לראשות העירייה. "ראשי ערים דאגו בעבר לשמור על יחסים טובים עם הציבור החרדי", טוען בפנינו איש ציבור מקומי וותיק. "פרץ הצליח להרדים את חלק מהעסקנים החרדיים המקומיים, אולי גם לתת להם תחושה כי ממילא הוא לוקח את הראשות. הבחירות הקרובות יוכיחו עד כמה טעות בידיהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}