י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

יש כסף, יש שלום: בוימלגרין ישלם לשניאורסון 1.8 מיליון שקל

לאחר מאבק מתמשך של שנתיים, הגיעו ר' שעיה בוימלגרין בעל השליטה בחברת 'אזורים', ויוסי שניאורסון המנכ"ל לשעבר להסכם. פסיקת הבורר, הגרמ"ש אשכנזי, טעונה אישור של דירקטוריון בוימלגרין קפיטל

בוימלגרין ושניאורסון בימים טובים יותר. צילום: מאיר דהן
בוימלגרין ושניאורסון בימים טובים יותר. צילום: מאיר דהן

באוירת ימי הסליחות והרחמים בהם אנו נמצאים, אחרי שנתיים של סכסוך הושגה פשרה בין ר' שעיה בוימלגרין לר' יוסי שניאורסון.

הרב של כפר חב"ד, הגרמ"ש אשכנזי, שמונה לבורר בין הצדדים, פסק כי בוימלגרין ישלם לשניאורסון 1.8 מיליון שקל ב־18 תשלומים חודשיים שווים של 100 אלף שקל.

הפשרה עדיין טעונה אישור של גורמים שונים, בהם דירקטוריון בוימלגרין קפיטל, אבל בכך מגיע לקצו סכסוך מר שהגיע בשיאו לכדי האשמות הדדיות - אף שהצדדים הקפידו לשמור על גבולות ברורים באמירות האישיות איש כלפי רעהו ולא ירדו להשמצות.

שניאורסון כיהן עד מרץ 2007 כנציגו של בוימלגרין, כסגן יו"ר הדירקטוריון וכמנכ"ל הקבוצה בישראל. שניאורסון עזב את בוימלגרין קפיטל עקב חילוקי דעות עם בעל השליטה. הוא איים בתביעות שונות על סכומים גבוהים של עד 50 מיליון שקל, בטענה כי לא קיבל מענקים כספיים ומניות שהובטחו לו על ידי בוימלגרין.

ניסיונות פשרה מצד שמואל סלבין, מנכ"ל האוצר לשעבר וסגן יו"ר אזורים, עלו בתוהו. באוגוסט האחרון איים שניאורסון להגיש תביעה בסכום של 15 מיליון שקל נגד בעל השליטה בקבוצה, שעיה בוימלגרין, שלטענת שניאורסון הבטיח לו בעבר סכומי כסף ואחוזים מהאחזקות שלו, אולם לא קיים את הבטחתו.

במכתב ששלחו עורכי הדין ממשרד יצחקניא אטיאס ושות', הוא הציב אולטימטום לבוימלגרין להגיע עמו להסכם פשרה בתוך שבוע משליחת המכתב. באותם ימים אמר שניאורסון: "מר בוימלגרין הפר את כל ההבטחות וההסכמות שהיו בינינו בבריונות ובכפיות טובה, לאחר שנישל אותי ברמאות, בחמדנות ובחוסר יושרה מחלקי ותפקידי בקבוצה שהקמתי עבורנו בכסף קטן שלו ובחזון וביצוע שלי. הייתי שותף זוטר בנוסף לתפקידי כסגן יו"ר וכמנכ"ל.

"לצערי בוימלגרין פירש את ידי המושטת לשלום ופשרה כחולשה, ונהג בבריונות, כפיות טובה ובגסות רוח, כולל בראיונות עיתונאיים שנתן במשך הזמן שחלף. 18 חודשים חלפו ומר בוימלגרין חילל פשרה וסירב להצעה לבוררות או דין תורה. אשר לפצצה שבתביעה, אשאיר את הכבוד לתגובתו של מר בוימלגרין".

בעקבות המכתב הגיעו הצדדים להסכמה על הליך בוררות, שהסתיים, כאמור, לאחרונה בפשרה המדוברת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}