י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הפורעים חיללו את ביהכ"נ של הרמח"ל בעכו

"השכנים הערבים מנעו מהפורעים הערבים להצית את המקום עם נפט, אך אלה הצליחו לשבור את השמשות וגרמו נזק רב". דובר הג'יהאד: "מה שקורה הוא הקדמה לאינתיפאדה שלישית"

חלונות מנופצים בעכו
חלונות מנופצים בעכו



חברי הכנסת ממפלגות שונות כמו שרים, מיהרו להגיע היום (ו) לעכו ולהשמיע את משנותיהם על אירועי הפוגרום שהתחולל בעיר ביום כיפור.

פוגרום בעכו ביום הכיפורים

אחרי ביקורו של השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, סייר גם ח"כ אורי אריאל, שגילה כי במהלך המהומות הקשות וגילויי האלימות נפגע בית כנסת בעיר העתיקה הקרוי על שמו של הרמח"ל, רבי משה חיים-לוצאטו.

ח"כ אריאל הבחין בעת סיורו בעיר כי במהלך המהומות הקשות וגילויי האלימות נפגע בית כנסת בעיר העתיקה הקרויה על שמו של רבי משה חיים-לוצאטו. בתגובה לגילוי אמר אריאל: "השכנים הערבים מנעו מהפורעים הערבים להצית את המקום עם נפט, אך אלה הצליחו לשבור את השמשות וגרמו נזק רב למקום".

בינתיים, הוצב כח משטרה לשמור על בית הכנסת ולמנוע כל פגיעה נוספת במבנה העתיק.

במהלך סיור סיעתי של ישראל ביתנו ברחבי העיר אמר ח"כ ישראל חסון כי אין זה מפתיע שמנהיגות ערבית שקוראת ליום העצמאות יום הנכבה, מתנהגת באלימות כזו ביום כיפור. "אוזלת היד של משטרת ישראל ניכרת לאחר שהתירה קיומו של פוגרום במשך שעות מבלי שהבינה כי מדובר בפעילות איבה מהסוג הגרוע ביותר", טען חסון והוסיף: "המשטרה תרמה נדבך מרכזי באבדן כושר ההרתעה שממילא לא היה לה".

בשעות הצהריים הגיעה גם יו"ר קדימה, ציפי לבני, לבחון את המצב מקרוב.

בית משפט השלום בעכו האריך בצהריים עד ליום ראשון את מעצרם של ארבעה חשודים בהפרות הסדר ואת מעצרם של שלושה חשודים עד ליום שני. השבעה חשודים במעורבות בהתפרעויות.

כוננות בכל מוקדי החיכוך ברחבי הארץ

המשטרה מצידה ערוכה מאז המהומות בכוננות מוגברת. לעכו הובאו 500 שוטרים ומפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, הורה להיערך בהתאם לקראת סוף השבוע. בעקבות כך תוגברו הכוחות בכל מוקדי החיכוך ברחבי הארץ.

השוטרים לא מורשים להשתמש באש חיה, אך הם מורשים להשתמש באמצעים שונים לפיזור הפגנות בהתאם לצורך.

במהלך סוף השבוע יתפרסו כוחות מוגברים של המשטרה ברחבי הארץ, ובמיוחד במוקדי סכסוך ובמקומות שבהם קיים פוטנציאל לחיכוך, וגם כוחות מיוחדים יירתמו לשמירה על הסדר.

עד כה דווח כי שלושה בני אדם נפצעו במהומות בעכו. האחד, גבר כבן 40, טען כי נדרס על ידי סוס של המשטרה. אדם אחר, כבן 20, טען כי אבנים יודו לעברו, השניים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בנהריה. בנוסף, שוטר אחד נפצע קל כשניסה לפזר את המהומות.

דובר הג'יהאד: "מה שקורה הוא הקדמה לאינתיפאדה שלישית"

דובר הג'יהאד האיסלאמי קרא לתושבי עכו הערבים להמשיך להיאבק: "מה שקורה הוא הקדמה לאינתיפאדה שלישית, אותה יובילו הפלסטינים בתוך פלסטין הכבושה". הוא קרא לפלסטינים לצאת לרחובות "לנוכח המתקפה הגזענית והברוטלית של הכיבוש והמתנחלים הביריונים"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}