י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אלעד: גובה כספי ההימורים יהפוך לראש עיר?

המועמד לראשות העיר אלעד, יצחק עידן, מעורב לכאורה בהעמדת אשראי בסכומים גבוהים, לאברכים שהתמכרו להימורים. בשליחות בעל הדוכן, הוא אף נוטל חלק, בזהות בדויה, בגביית החובות • חשיפה

יצחק עידן, המועמד לראשות אלעד, אצל הגר"נ קרליץ. צילום: עוזי ברק
יצחק עידן, המועמד לראשות אלעד, אצל הגר"נ קרליץ. צילום: עוזי ברק



עידן הגבייה

על פי עדויות האברכים שהגיעו למערכת 'בחדרי חרדים', כאשר חדלו להמר, או לחילופין נעצר תזרים הפירעונות, החלה מסכת הגבייה. כאן שמענו תיאורים על איומים מסוגים שונים, החל מהוצאה לפועל ועד לאיומים שונים, במכות, ובדיווח לאישה, להורים, לשווער.

במקרים בהם לא החזיק בעל הדוכן שטר חוב ו/או שיק ביטחון, וכאשר המדובר היה באברך שכבר התרושש מכל נכסיו, נשלח לחייב 'גובה' מיוחד שניסה "לעזור לו".

כיצד? תיכף תבינו.

ומיהו ה'גובה' שנשלח מטעמו של בעל הדוכן? לפחות במקרה אחד, מדובר בלא אחר מאשר 'ראש כולל' בשם יצחק דהן, שמציג עצמו כמי שבא לסייע. לאברך כמובן, לא לבעל דוכן ההימורים.

אלא שבדיקת 'בחדרי חרדים' מעלה, כי יצחק דהן, אינו אחר מאשר יצחק עידן, המועמד שהוצנח על-ידי אלי ישי לראשות עיריית אלעד.

הנה הסיפור, כפי שמתאר אברך שנפל בפח: "פנה אלי בעל הדוכן לו אני חייב סכום עתק וביקש שאפגש עם ממונה מטעמו בשם יצחק דהן, כשהוא מצרף מספר טלפון", מספר הטלפון, לא מיותר לציין, הינו המספר האישי של יצחק עידן, עד עצם היום הזה.

הסיפור של אותו אברך רק התחיל: "נפגשתי עם אותו יצחק דהן, והוא הסביר לי שבעל הדוכן חייב לו כסף ובעקבות כך, אני בעצם חייב לו". ממש שיעבודא דרבי נתן, נוסח ראש הכולל הרב יצחק עידן.

"הוא אמר לי בוא נסתדר, נעשה פריסה. כאשר בעצם במהלך הדברים יצא המרצע מן השק, כאשר הוא רק ניסה שוב ושוב להחתים אותי על שטר חוב, בו אני מאשר שאני חייב לבעל הדוכן את הסכום הנ"ל".

למותר לציין כי החתימה על השטר, פירושה - אפשרות מימוש מיידי, פנייה להוצאה לפועל והטלת עיקולים על החייב.

תגובת המועמד הגובה

בשיחה עם 'בחדרי חרדים אלעד', מאשר הרב יצחק עידן עובדות רבות, אך כופר באשמה.

ראשית, מודה הרב עידן, הוא אכן נפגש עם אותו אברך. גם את בעל הדוכן הוא מכיר. בתחילה טען כי היכרות שטחית, אולם לאחר מכן הודה כי הוא מסייע לו באחזקת הכולל, ואף השניים פורטים זה עבור זה צ'קים רבים ומלווים כספים איש לרעהו מעת לעת.

יחד עם זאת, עידן מכחיש כי הזדהה בשם דהן, ומבהיר שמעורבותו בעסקי הגביה נועדה לסייע לחייב, ולא להיפך.

חוץ מזה, מסביר הרב עידן "זו הייתה רק פעם אחת".

תגובת מפעל הפיס

מפעל הפיס אוסר על זכייניו למכור כרטיסי השתתפות בהגרלה בהקפה . מדובר במדיניות ותיקה ומוכרת לכלל הזכיינים. זכיינים שנתפסים כמי שהפרו תקנה זו נקראים לועדת משמעת של מפעל הפיס ומטופלים במלא החומרה. אנו נודה לאתר אם יואיל להעביר לנו את פרטי המקרה , כולל זיהוי נקודת המכירה ושם הזכיין.

מדיניות השיווק שמפעל הפיס פועל לפיה היא, הימנעות מיצירת "מכורים" להגרלות. במפעל הפיס מעדיפים הרבה מאוד משתתפים בסכומים קטנים מאוד ולא מעט משתתפים "מכורים"

מפעל הפיס מפעיל תכנית ייחודית לטיפול וגמילה של המכורים להימורים מתוך אחריות חברתית ורצון וצמצם עד כמה שאפר את תופעת ההתמכרות. מכורים להימורים פוגעים בעצמם, במשפחתם, בקהילתם וגם במפעל הפיס
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}