י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הגה"ח רבי יוסף רפאל פאלוך זצ"ל

ברוך דיין האמת: בקרית הרי"מ לוין בתל-אביב נפטר בשבת אחר הצהריים בפתאומיות, בגיל 54, הגאון החסיד רבי יוסף רפאל פאלוך זצ"ל. נטמן במוצ"ש בחלקת חסידי גור בבית החיים בקרית שאול

הגה"ח רבי יוסף רפאל פאלוך זצ"ל
הגה"ח רבי יוסף רפאל פאלוך זצ"ל

בקרית הרי"מ לוין בתל-אביב השיב בשבת את נשמתו לבוראה, בפתאומיות ובמיטב שנותיו,
הגאון החסיד רבי יוסף רפאל פאלוך זצ"ל מחסידי גור. בן 54 היה בפטירתו.

הרב פאלוך נולד לפני 54 שנה בקוממיות, לאביו יבלחט"א הרה"ח ר' משה דוד פאלוך. עוד בימי ילדותו במושבה קוממיות יצא שמעו כילד מחונן, בעל כשרונות נדירים, ושקדן נפלא. הרב מקוממיות זצ"ל היה משתעשע עימו בלימודיו, וניבא לו כבר באותם ימים עתיד גדול.

עוד לפני שמלאו לו 12 שנים, נשלח ללמוד בישיבת סלונים בירושלים, ולאחר מכן למד בישיבות חידושי הרי"מ דגור ובישיבתו של הגאון רבי שמואל פלדמן זצ"ל בשגב.

לאחר נישואיו השתקע בקרית הרי"מ לוין בתל-אביב, ובמשך מספר שנים היה גולה מדי שבוע מביתו למקום תורה בטבריה, ורק לשבתות היה שב אל ביתו, כאשר זוגתו הצדקנית עומדת לצידו במסירות נפלאה.

ידוע היה כל השנים כמיוחד בשמירת עיניו, ועקב כך, בשנים בהם לא היה קיים עדיין הקו החרדי מבני-ברק לקריה בתל-אביב, היה רוכב לבני-ברק באופניים, ובלבד שלא ליסוע באוטובוסים הצפופים בתערובת.

שוקד היה ימים ולילות בלימוד התורה בהתמדה נדירה עם חברותות שהיו מתחלפים לאורך שעות היממה, הוא גם הקדיש שעות ארוכות מדי יום למסור שיעורי תורה והדרכה לציבור בעלי תשובה מנווה שרת בתל-אביב, ששבו אל צור מחצבתם תחת הדרכתו הצמודה והקימו, בסיועו, בתים נאמנים בישראל.

לאחר שהשלים עצמו בש"ס ופוסקים, ראשונים ואחרונים, נכנס בשנים האחרונות ליגיעה והתמדה בתורת הסוד, והתעלה לדרגות גבוהות גם בחלק זה של התורה.

מפורסם היה כדמות יחודית ונדירה של עובד ה' מסולא. בעל חסד מופלא . חסיד המתחסד עם קונו ומתחסד עם הבריות. ביתו היה פתוח לרווחה בכל שעות היום לכל מר נפש ונפשות טועות שביקשו עידוד והדרכה. שפע שמחת חיים זכה והקרין זאת על כל סובביו. השכין שלום בבתים רבים בישראל, והשקיע בכך מזמנו היקר בסבלנות ובמסירות עד אין קץ.

ביתו התנהל בפשטות מדהימה וללא שום מותרות באופן נדיר ובלתי שיגרתי. אולם שמחת החיים שלו, של זוגתו ושל 12 ילדיהם היתה סמל ודוגמא. הספיק להשיא את מרבית ילדיו, מלבד שלושה ילדים צעירים שעוד לא הגיעו לפרקם.

בשבת אחר הצהריים אמר לרעיתו כי הוא חש בקושי לנשום ויצא לשבת במרפסת ביתו, לשאוף אוויר צח, כאשר רעיתו עומדת לצידו. לפתע נשמט ראשו ואיבד את הכרתו. כוחות הצלה שהוזעקו למקום אבחנו כי לקה בדום לב חריף, וכל המאמצים להחיותו עלו בתוהו.

השמועה על פטירתו הפתאומית פשטה במהירות בין קהל מכיריו וידידיו מכל החוגים והעדות, והכתה את כולם בהלם מוחלט.

בהלוויה ההמונית שיצאה מביתו ספדו לו הגה"ח רבי יצחק דוד אלתר, בן הפני מנחם מגור; אביו החסיד הישיש ר' משה דוד פאלוך, שהצדיק עליו דין שמיים; הגאון רבי נפתלי פיגנבוים, רבה של קרית הרי"מ לוין; והרב בן סניור, מגדולי המקובלים בבני-ברק.

נטמן בחצות הלילה, במעמד קהל ענק של תלמידי חכמים חסידים ואנשי מעשה, המוני תלמידיו וידידיו, שהלכו אחרי מיטתו המומים ובוכיים, בבית החיים בקרית שאול, בחלקת חסידי גור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}